اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من | ضرورت روشنگری اثر حجاب در استحکام خانواده / حجاب را برای جوانان شفاف سازی کنید

یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان ما را گرفته عدم شفاف سازی اثر حجاب در استحکام خانواده است. دختران جوان و نوجوان ما باید بدانند که حجاب چقدر می تواند آنها را از آسیب‌های اجتماعی گرفته تا استحکام خانواده و صمیمیت در روابطشان حفظ کند.

فارس من | ضرورت روشنگری اثر حجاب در استحکام خانواده / حجاب را برای جوانان شفاف سازی کنید

گروه زندگی ـ در امور مربوط به استحکام خانواده باید هر چیزی که حتی یک سر سوزن باعث تحکیم روابط در بین زن و شوهر و صمیمت بین آنها می شود، تشویق و بالعکس آن هر امری که باعث کدورت در خانواده و دلسردی اعضا از یکدیگر می شود، مورد توجه قرار بگیرد و با آن مبارزه شود.

امام علی(ع) درباره اهمیت حجاب در نهج البلاغه می‌فرمایند:‌« تا می‌توانی کاری کن که زن تو با مردان بیگانه معاشرت نداشته باشد، هیچ چیز بهتر از خانه، زن را حفظ نمی‌کند.همانطور که بیرون رفتن آنان از خانه و معاشرت با مردان بیگانه در خارج خانه برایشان مضر و خطرناک است، وارد کردن مرد بیگانه در داخل خانه و اجازه معاشرت در داخل خانه نیز مضر و خطرناک است.» روزی رسول خدا(ص) از مردم پرسیدند، چه چیز برای زن از هر چیز بهتر است؟ کسی نتوانست جواب بدهد. امام حسن(ع) آن زمان کودک بود و در مجلس نشست بود، داستان را برای مادرش نقل کرد و حضرت زهرا(ص) فرمودند که از همه چیز بهتر برای یک زن این است که مرد بیگانه‌ای او را نبیند و او هم مرد بیگانه‌ای را نبیند. همین روایات نشان دهنده اهمیت روابط و حفظ حجاب در بین افراد است.

یکی از عللی که امروزه جوانان به ویژه در غرب هیچ تمایلی به ازدواج ندارند و همیشه از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند، همین در دسترس بودن همه چیز و ارزان فروشی کالای حجاب از سوی بانوان است. در سیستم روابط آزاد ، پیمان ازدواج هیچ تقدسی ندارد اما در سیستم اسلامی بسیار با اهمیت است. به همین دلیل هم هست که می‌بینیم میزان ازدواج‌ها و حفظ آن در سیستم اسلامی با ارزش و در چارچوب قرار دارد. در همین راستا یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس پویشی با عنوان «نقش حجاب در استحکام خانواده برای جوانان روشنگری شود» را در صفحه فارس من ثبت کرده است.

«اکرم پور پیرعلی» ثبت کننده این پویش به خبرگزاری فارس می‌گوید: «مشکلی که امروز ما داریم عدم شفافیت اهمیت حجاب برای آرامش اجتماعی است. دختران جوان و نوجوان ما باید این را درک کنند که چقدر رعایت حجاب تأثیر مثبتی بر ثبات خانواده و آرامش اجتماعی خود آنها دارد.»

وی در اینباره می افزاید: «در کنار توضیح مسائل دینی به جوانان باید کاری کنیم تا دختران جوان ما واضح و روشن مسائل مربوط به حجاب را درک کنند و همین کلید پذیرا بودن آنها خواهد بود. ما امروز نیاز داریم به شفاف سازی از راه صحیح و درست کاری که شاید در گذشته به طور درست انجام نشده است».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول