اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

قصه خیر گمنام یزدی که ماهانه خرجی 40 خانواده نیازمند را می‌دهد

مرد خیری یزدی چهار سال است که خرجی 40 خانواده نیازمند را به عهده گرفته و بی‌نام و نشان مایحتاج زندگی آنها را بینشان توزیع می‌کند.

قصه خیر گمنام یزدی که ماهانه خرجی 40 خانواده نیازمند را می‌دهد

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، در سرزمینی که همه دغدغه آب و نان برای خویشتن دارند و در تلاشند با همه سختی‌های تحمیل شده رنج معیشت را برای خانواده خود آسان کنند، مردی بی‌نام و نشان در شهر یزد، با کیسه‌های مهربانی ماهانه جلو درب منازل نیازمند حاضر می شود و مایحتاج زندگی ۴۰ خانواده نیازمند را تأمین می‌کند.

چه زیباست روزی که دست افتاده‌ای را بگیری و حال خوبت را با او تقسیم کنی، این همان برکتی است که خیر یزدی با مهربانی به خانه خویش می‌برد.

بعد از شناختن این خیر یزدی با اسرار فراوان او را راضی به مصاحبه کردیم به شرط آنکه کوچکترین نام و نشانی از آن به زبان نیاوریم.

کمک بی نام ونشان

این مرد نیکوکار یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان اظهار کرد: تنها دلیلی که من را راضی کرد تا بعد از چهار ساله با شما مصاحبه کنم، این است که فقط می‌خواهم دستان دیگری به کمک من بیایند تا با یاری انها اشک بیشتری از چشمان دردمندان پاک کنیم.

وی افزود: حدود چهار سال پیش دو خانواده بودن که وضعیت خوبی نداشتن من خودم هر ماه هر چی در توانم بود مثل خانواده خودم کمک می‌کردم تا الان که خانواده‌های تحت پوششم به ۴۰ خانواده افزایش پیدا کرده و برکتش هم در زندگی من عیان است.

این خیر یزدی گفت:‌ الان چهار سال است که هرماه مایحتاج ۴۰ خانواده نیازمند را تهیه و در زمان مشخصی درب منازل آنها برده و توزیع می‌کنم و این بهترین و لذت بخش‌ترین قسمت زندگی من است.

پیدا کردن افراد نیازمند

این خبر بی‌نام و نشان در مورد چگونگی پیدا کردن نیازمند نیز تصریح کرد:‌ از طریق دوستان و خانواده‌های محروم نیازمند را شناسایی و بعد از تحقیق به سراغ آنها می‌روم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ماهانه بالغ بر ۱۶ میلیون تومان برای تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند هزینه می کنیم، گفت: بعد از افزایش هزینه‌ها چند ماهی است که این مهم را با مشارکت سه نفر از دوستانم ادامه می‌دهم.

خرید و توزیع مایحتاج

خرید و توزیع مایحتاج اغلب با مشکلاتی هم همراه هست و گاهی اوقات پیش می‌آید که ماشین پر از مواد غذایی را تا در منازلشان میبرم و نیستند و مجبورم روز دیگری دوباره برای تحویل آنها مراجعه کنم تا بدستشان برسانم.

او ادامه داد: خریدها را به تنهایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه میکنم و هر ماه در مناطق مختلف شهری پخش می‌کنم.

شاگرد خیاط

همسر من خیاط هستند یکی از کسانی‌که توسط همسرم به من معرفی شد خانمی بدسرپرست بود که هم همسر هم پدر و هم مادرش معتاد بودند و خودش دارای یک فرزند و یک برادر بود که از آنها نگهداری می‌کرد و بعد از آشنایی با آنها خوشبختانه به لطف خدا توانستم طی دو سال گذشته هزینه تحصیل بچه ها و همچنین اجاره خانه این خانم را تامین کنم به چرخاندن چرخ زندگیشان کمک کنم.

کمک هزینه درمان

وی تأمین داروی کمیاب برای نیازمند از دیگر کارهایی است که ما انجام می‌دهیم و در برخی موارد خودم شخصا به تهران می‌روم و داروی مورد نیاز را تهیه می‌کنم.

سخاوت و یاری

و در پایان در حالی‌که چشمان این خیر نیکوکار پر از اشک بود ادامه داد خوشحالم به همراه یک لقمه نانی که با خانواده‌ام می‌خورم توانسته‌ام چند خانواده دیگر هم تحت پوشش قرار دهم و در خوشحالی خودم سهیم کنم، شاید با دیدن دردهای این خانواده ها خودم تا چند روز غمگین باشم ولی همین که لبخندی بر لبان نیازمندی می‌نشیند و دعای خیرشان باعث برکت در زندگی خودم میشود خوشحالم و تنها انتظاری که دارم افراد خیر دیگری هم پیدا شوند که این چهل خانواده را گسترش بدهیم و بتوانیم به خانواده های محروم بیشتری کمک کنیم.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول