اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

همایش علمی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور دی ماه برگزار می‌شود

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: دومین همایش علمی بین‌المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز نشست سالانه اتحادیه، در ماه ژانویه در ایران برگزار خواهد شد.

همایش علمی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اولین نشست فوق العاده دوره ۵۶ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۲ اکتبر ۲۰۲۲ به صورت مجازی برگزار شد. 

بخش اول جلسه به بررسی درخواست های انجمن های جدید جهت عضویت فعال در اتحادیه، اختصاص یافت. پیش‌تر، تاسیس برخی از این انجمن‌ها توسط شورای مرکزی اتحادیه صورت گرفته بود.

همچنین سلسله نشست هایی بین شورای مرکزی دفاتر مذکور و شورای مرکزی اتحادیه برگزار شده و صلاحیت دفاتر بر مبنای اساسنامه اتحادیه، مورد بررسی قرار گرفته بود.

در نتیجه در این نشست، درخواست برخی دفاتر به صورت عمومی طرح و با موافقت اکثریت نماینده های حاضر در نشست، انجمن های اسلامی دانشجویان شهرهای ویتبسک، لیسبون، باکو، میشکولس و سگد به عضویت فعال اتحادیه درآمدند.

در بخشی دیگر از این جلسه، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی به تبیین وقایع و تحلیل حوادث روز پرداختند و به سوالات نمایندگان حاضر در نشست پاسخ داد.

در بخشی دیگر دبیر و مسئول تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، محمد حسین عطایی دولت آبادی، به ارائه نکاتی در خصوص اتفاقات اخیری که در داخل و خارج از کشور رخ داده است، پرداخت.

همچنین گزارشی از اولین سال برگزاری سفر زیارتی اربعین (ع) اتحادیه، توسط یکی از اعضای کارگروه اربعین اتحادیه، ارائه شد. 

در حوزه صنفی، با توجه به اهمیت مقوله خدمت نظام وظیفه عمومی (سربازی) و دغدغه دانشجویان در این خصوص دو پیشنهاد از سوی شورای مرکزی اتحادیه طرح شد:

۱) استفاده از خدمات سربازی موجود در زیرساخت علمی: همکاری با طرح نظام وظیفه تخصصی معاونت علمی ریاست جمهوری که اعضای اتحادیه بتوانند با انجام پروژه علمی کارت پایان خدمت دریافت کنند.

۲) استفاده از خدمات سربازی موجود در زیرساخت فرهنگی: همکاری با نهادهای فرهنگی که اعضای فعال اتحادیه بتوانند از تخفیف سربازی برخوردار باشند.

طبق توافق صورت گرفته با دبیران حاضر در اتحادیه، مقرر شد دبیران دفاتر، تا دوشنبه ۱۰ اکتبر نظر شورای مرکزی دفاتر خود را در باب دو پیشنهاد فوق الذکر اعلام نمایند، و بر این مبنا تصمیم گیری نهائی صورت خواهد گرفت.

در پایان نیز عطایی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اظهار کرد: دومین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز نشست سالانه اتحادیه، در ماه ژانویه در ایران برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول