اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مطالبه برخورد قانون با خودروسازان داخلی بابت تولید محصولات بی کیفیت/ ضرورت تغییر بن‌سازه خودروساز

براساس گزارش سند تحول صنعت خودرو یکی از برنامه‌های وزارت صمت برای ارتقای کیفیت خودرو داخلی تغییرات بن سازه و حرکت به سمت محصولات مبتنی بر بن‌سازه‌های جدید است.

مطالبه برخورد قانون با خودروسازان داخلی بابت تولید محصولات بی کیفیت/ ضرورت تغییر بن‌سازه خودروساز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «خودروسازان ملزم به تولید خودروهای با کیفیت شوند» از دستگاه‌های مسئول تقاضای برخورد قانونی با خودروسازان داخلی به دلیل تولید خودروهای بی‌کیفیت به مشتریان شدند. 

به گزارش فارس موضوع ارتقای کیفیت تولیدات دو خودروساز داخل همیشه از گذشته مورد مطالبه مردم بوده است اما یکی از موانع رشد کیفیت نبود رقابت سالم در این بازار و بازار انحصاری است که موجب شده است دو خودروساز بدون نگرانی از بی مشتری ماندن محصولاتشان در ارتقای تولیدات خود اهتمامی نداشته باشند از سوی دیگر به دلیل سیاست عرضه قطره چکانی که از سوی خودروسازان اعمال می شود، در رشد تقاضا و کاهش عرضه، قیمت های واسطه گری شکل می گیرد ضمن آنکه همیشه برای همین محصولات کم کیفیت و گران هم تقاضا وجود دارد چون بازار انحصاری است و مردم امکان انتخاب گزینه های دیگری را ندارند و خودروسازان این را خوب می دانند بنابراین بی مهابا هر آنچه به منافع خودشان منجر می شود انجام می دهند و مشتری مداری اصل فراموش شده برای آنهاست.

البته طی یک سال گذشته وزیر صمت به لزوم ارتقا کیفیت خودرو تاکید داشته است.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت صمت در حوزه خودرو می گوید: 9 پروژه در صنعت خودرو تعریف شده است که از جمله آن بحث خدمات پس از فروش و ساختار صنعت خودرو است که در یک برنامه با زمان‌بندی به تدریج نتایج آن مشخص‌ می‌شود، ضمن اینکه کیفیت هم جزء اولویت‌‌های ما است. 

فاطمی امین اظهار داشت: در دو مقطع کوتاه مدت باید با نظارت بیشتر و همچنین اصلاحات اساسی در خودرو به صورت اساسی مساله کیفیت خودرو را حل کنیم. 

* برنامه تغییرات بن سازه برای ارتقا کیفیت خودرو

در گزارش سند تحول خودرو نیز آمده است که کیفیت محصولات عمدتا ناشی از بن سازه است و برای حل ریشه‌ای مسائل مرتبط با کیفیت محصولات لازم است برنامه تغییرات بن سازه و حرکت به سمت محصولات مبتنی بر بن‌سازه‌های جدید صورت گیرد. 

براساس جدول زیر  وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال 1401 ذکر شده که حاکی از آن است که سلامت خودرو در زمان تحویل در خرداد 1401 نسبت به اسفند 1400 در مجموع 3.2 درصد و سطح کیفیت خودرو نیز در بازه زمانی یاد شده 15 درصد افزایش یافته است. 


وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال 1401

اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران پیش از این درباره نحوه نظارت بر کیفیت خودرو  به فارس گفته بود:  نهاد تولید کننده متولی کیفیت است، کیفیت خودرو و صنایع وابسته‌ از کارآمدی و ارتقا بهره‌وری به طور کامل برخوردار نیست، سازمان ملی استاندارد مدعی‌العموم کیفیت به عنوان یک دستگاه نظارت است. 

* ارتقا کیفیت با  اخذ تعهدات 15 گانه از خودروسازان 

اسلام پناه به اقدامات سازمان استاندارد به عنوان مدعی العموم کیفیت خودرو برای ارتقا کیفیت خودرو اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات مهم این سازمان اخذ تعهد نامه 15 گانه از خودروسازان است. با توجه به مطرح شدن لزوم ارتقا کیفیت خودروهای داخلی و حفظ ایمنی سرنشینان خودروهای تولید داخلی، سازمان ملی استاندارد ایران خودروسازان را ملزم به اجرای این تعهدات کرده است. 

بنابراین گزارش وزارت صمت نیز در برنامه سند تحول صنعت خودرو عنوان کرده است که کیفیت محصولات عمدتا ناشی از بن سازه است و برای حل ریشه‌ای مسائل مرتبط با کیفیت خودرو لازم است برنامه تغییرات بن سازه و حرکت به سمت محصولات مبتنی بر بن سازه‌های جدید صورت گیرد.  

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول