اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گنبدکاووس طی شش ماه اخیر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: در شش ماهه اول امسال در مرغداری های شهرستان گنبدکاووس تعداد ۱۲ میلیون و ۲۹۵ هزارو ۵۹۰ قطعه جوجه ریزی شده است.

۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گنبدکاووس طی شش ماه اخیر

نادر گوگلانی رئیس اداره دامپزشکی گنبدکاووس بمناسبت هفته دامپزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال یک میلیون و ۱۹۹ هزارو ۷۴۴ نوبت طرح واکسیناسیون برای دام های سبک و سنگین شهرستان شامل گاو، گوسفند، بز برای پیشگیری از بیماریهای مختلف انجام شده و تعداد ۳۴ هزارو ۹۴۲ راس گاو و ۲۱ هزارو ۶۰۰ مترمربع از مساحت دامداری‌های شهرستان بصورت کاملا رایگان در راستای پیشگیری از هرگونه شیوع بیماری دامی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی شهرستان بر کشتارگاه دام توانستیم در سلامت کامل دام تعداد ۴۶ هزارو ۵۵۶ راس دام سبک و سنگین شامل گاو، گوسفند، شتر و بز کشتار که این ذبح منجر به استحصال ۹۰۲ هزارو ۲۷۳ کیلوگرم گوشت شده و از طریق مراکز توزیع به مصرف کننده رسیده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در همین مدت از سه هزارو ۲۰۱ مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی بازدید شده که در این بازدیدها سه هزارو ۹۴۷ کیلوگرم فراورده های خام غیربهداشتی ضبط و معدوم شده و از چرخه غذایی خارج و در این رابطه تعداد ۴۳ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال نظارت بهداشتی قبل و حین جوجه ریزی بر سطح مرغداریهای شهرستان برای اماده سازی روند جوجه ریزی انجام شده و در این مدت تعداد ۱۲ میلیون و ۲۹۵ هزارو ۵۹۰ قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

گوگلانی گفت: یکی از فعالیت های دامپزشکی نظارت بر توزیع واکسن طیور بوده که در این رابطه تعداد ۱۴ میلیون و ۶۴۲ هزارو ۹۵۲ دوز واکسن با مشارکت بخش خصوصی و بصورت رایگان در سطح مرغداریها بر علیه بیماریهای طیور انجام شده است.

وی بیان کرد: در همین مدت تعداد ۷۰۱ مورد بازدید از شرکت های خوراک دام و طیور، ابزیان و غیره در راستای نظارت بر روند صادرات خوراک دام به کشورهای همسایه انجام شده که در این روند و بازدید نمونه برداری و ازمایشات مرتبط صورت گرفت و در همین رابطه دو میلیون و ۱۴۰ هزارو ۸۰ کیلوگرم انواع خوراک آبزیان از کارخانجات سطح شهرستان به کشورهای همسایه صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: برگزاری کلاس های اموزشی برای دامداران و مرغداران از مقوله های مهم در راستای پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور به ویزه پیشگیری از بیماریهای مشترک بین دام و انسان بوده و مورد توجه این اداره است که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۶۵ دوره آموزشی برای جامعه هدف برگزار شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول