اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجربیات موفق روستاها در چشم انداز توسعه روستایی بکارگیری شود

استاندار گلستان گفت: در چشم‌انداز توسعه روستایی از تجربیات موفق روستاها که قابل تعمیم در روستاهای با اقلیم و پتانسیل مشابه بوده بکارگیری شود.

تجربیات موفق روستاها در چشم انداز توسعه روستایی بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه در مراسم متمرکز بهره برداری از پروژه‌های بنیاد‌ مسکن گلستان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در روستای محمداباد از توابع شهرستان گرگان اظهار کرد: پیشرفت روستا محور در گلستان یکی از راهبردهای ما بوده و در یکسال گذشته تلاش کردیم توسعه روستاها را در دستور کار جدی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این راستا نیاز به پیچیده کردن کارها و فعالیت ها نبوده و برای اینکه در زمان صرفه جویی کنیم می توانیم بعنوان یک راه میانبر از تجربیات موفق روستاها که می توان در روستاهای با اقلیم و پنانسیل مشابه استفاده کرد تعمیم دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به مشکلات بروکراسی اداری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه فعالیت ها بروکراسی اداری بوده و برای حل این مشکلات می توانیم از تعمیم الگوی موفق که نیاز کار مطالعاتی و صرف هزینه انچنانی نداشته باشد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: روستاهایی مانند عطا آباد آق قلا در حوزه صنعت مبلمان سازی، وامنان آزادشهر در حوزه صنعت تولید زعفران، محمد آباد گرگان در حوزه استفاده بهینه از اب بندان در راستای توسعه روستایی و غیره الگوها و تجربیات موفقی بوده که می توان به روستاهای مشابه با همین ظرفیت ها و اقلیم ها تعمیم داد.

زنگانه گفت: در این الگوها و تجربیات موفق رهبران اجتماعی شناسایی شوند که می تواند بهترین مدرسین و اساتید در انتقال تجربه ها از نسلی به نسل دیگر باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به دنبال پیشرفت سبز بوده و صنایع الاینده خود را در کشورهای دیگر احداث می‌کنند، بیان کرد: افق ما هم باید در استان گلستان با این نگاه باشد.

استاندار گلستان ابراز کرد: در افق ۱۴۰۴ باید سندبخشی روستاها و شاخص روستایی مشخص شده و با برنامه ریزی های انجام شده بدانیم در چند سال آینده شاخص روستایی ما به چه عددی می رسد و چه پروژه هایی در دستور کار بوده تا از این طریق بتوانیم ضمن جذب منابع ملی و استانی انها را در مسیر درست هدایت کنیم.

وی در حوزه سند مالکیت واحدهای مسکن روستایی گلستان خاطرنشان کرد: کارگروهی برای سند دار کردن واحدهای مسکن روستایی متشکل از اداره ثبت اسناد، بنیاد علوی، بنیاد مسکن و دستگاه های مرتبط تشکیل شده تا انتقال اسناد مالکیت در یک بازده زمانی کوتاه بتوانیم آنها را به مردم انتقال داده و با توجه به اینکه از شاخص کشوری حدود ۲۰ درصد پایین تر هستیم بتوانیم این کسری را جبران کنیم.

زنگانه بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی طی توافقات سه و پنج جانبه اتفاقات خوبی افتاده و توانستیم سهم استان گلستان را در احداث مسکن محرومین افزایش دهیم.

وی با اشاره به سال مالی ۱۴۰۰ گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در تخصیص اعتبارات در سال مالی ۱۴۰۰ رشد خوبی داشتیم و در برخی از حوزه این رشد به بیش از هزار و یا ۸۰۰ درصد رسیده است.

استاندار گلستان با اشاره به مشکل زمین روستای محمدآباد ابراز کرد: همین امروز در مراسم افتتاح متمرکز رایزنی های لازم با دستگاه های مرتبط انجام شد و قرار شد در روز ۲۶ مهرماه امسال بمناسبت روز ورزش و تربیت بدنی در این زمین اهدایی از طرف مردم مرکز جامع سلامت، خانه کبدی، زمین چمن مصنوعی و مجمع خیریه طراحی و کلنگ زنی شود.ارزش زیالی این زمین اهدائی ۱۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول