اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

در قضیه مهسا امینی قصوری متوجه پلیس نشد/کشته سازی در آشوب‌های اخیر راهبرد دشمن بود

فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: در قضیه مهسا امینی قصوری متوجه پلیس نشد.

در قضیه مهسا امینی قصوری متوجه پلیس نشد/کشته سازی در آشوب‌های اخیر راهبرد دشمن بود

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور و جمعی از ماموران فراجا به مناسبت هفته پلیس در نماز جمعه این هفته تهران حضور یافتند.

فرمانده کل انتظامی کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران عملکرد پلیس را تشریح کرد.

سردار حسین اشتری با درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و درود بر شهدای نظم و امنیت به خصوص شهدای اخیر پلیس که به عنوان حافظان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل شدند اظهار داشت: هفته فراجا نماد مناسبی است برای ارائه خدمات بیشتر پلیس به مردم عزیز و شهیدپرور انقلاب اسلامی.

وی گفت: با توجه به گستردگی ماموریت ها و تنوع آنها و اهمیت موضوع نظم و امنیت به اهمیت کار ماموران پلیس بیشتر پی می‌بریم.

سردار  اشتری افزود: امروز نعمت امنیت بالاترین نعمت برای همه کشورها است و همه مسئولین و زمامداران در تمام دنیا  تلاش دارند که امنیت داشته باشند و ما به نعمت خون شهدا و هوشیاری مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش حافظان امنیت یک امنیت مثال‌زدنی داریم ؛ هر چند دشمن به دنبال این است که این آرامش و امنیت را از ما بگیرد و حوادثی که رخ می‌دهد شما مشاهده می کنید که آنها با چه هدفی به آرامش مردم ضربه می‌زنند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و در داخل کشور است.

اشتری ادامه داد: فراجا رکن اصلی امنیت داخلی است به گفته مقام معظم رهبری؛ ستون های اصلی امنیت است و در این مسیر هم شهدای گرانقدر را تقدیم کرده است ؛بیش از ۱۳ هزار شهید و ۳۰ هزار جانباز آزاده و هزاران آزاده بیانگر این ادعا است و تایید این فرایض است.

سردار اشتری تصریح کرد: در هر هفته‌ای که می‌گذرد مشاهده می کنید که تعدادی از همکاران شهید و یا تعدادی مجروح شوند که نشانگر این است که همکاران ما با تمام وجود برای امنیت مردم ایستاده و تا آخر نیز خواهند ایستاد.

 وی به شعار «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» که شعار امسال هفته پلیس است اشاره و بیان داشت: ما افتخار می‌کنیم که خادم و امین مردم هستیم و خدا را شاکر هستیم از بابت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های که مردم از پلیس دارند؛ شما در این ایام در نماز جمعه اول مهر مشاهده کردید که مردم چقدر از فراجا حمایت کردند و یا در سوم مهر در سالروز رحلت پیامبر اعظم که میلیون ها نفر با رهبر انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی آرمان بسته و از انتظامی کشور حمایت کردند. فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما هیچ موقع بدون مردم نمی توانیم ماموریت هایمان را خوب انجام بدهیم؛ آنجایی موفق خواهیم بود که در کنار مردم و برای مردم و خادم مردم باشیم و بحمدالله از طرف پلیس و هم از طرف مردم این امر خدمت گذاری و حمایت ثابت شده است.

سردار اشتری ادامه داد : ما بیشتر از گذشته مسئولیت داریم که در خدمت مردم عزیز و بزرگوار باشیم که با هوشیاری و بصیرت راه خودشان را انتخاب کرده و به فرمان حضرت آقا لبیک گفتند.

فرمانده فراجا تصریح کرد : به فرموده مقام معظم رهبری فراجا امین مردم و مظهر حاکمیت ملی است و فراجا هم خدمت به مردم را یک ارزش و اعتبار برای خود دانسته و به خود می بالد.

وی به حضور ماموران پلیس در ماموریت اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: در مراسم باشکوه اربعین آقا اباعبدالله الحسین بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران بنده در این مراسم باشکوه برای امنیت زائران و تسهیل در تردد حضور پیدا کرده اند و در مرزها در حال خدمت به مردم بودند و ضمن اینکه به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل می کردند از فرصتی که داشتند برای خدمت صادقانه استفاده کردند و الحمدلله امسال یکی از سال های خوب به فرموده مقام معظم رهبری بود و این مراسم باشکوه تر از سال های گذشته در کشور عراق برگزار شد و زائران نیز به راحتی سفر را انجام دادند.

اشتری ادامه داد: ما افتخارمان این بود که همکاران ما بیش از یک ماه و بعضا دوماه در مرزها آماده خدمت بودند و وقتی هم خدمت آنها می رسیدیم با انرژی، روحیه و افتخار از خدمتگزاری به زائران می‌گفتند که این یک نمونه از خدمتگزاری پلیس به مردم عزیز است هر چند نمونه های زیادی را شاهد هستیم.

فرمانده کل انتظامی به حادثه رخ داده که منجر به فوت خانم امینی شد اشاره و تصریح کرد: بنده چهارشنبه شب در برنامه صف اول صدا و سیما حدوداً ۵۵ دقیقه در این خصوص صحبت کرده و موضوع را باز کردم و نمی‌خواهم اینجا ریز به آن موضوع بپردازم به علت ضیق وقت، ولی خدا را شاکر هستیم در اجرای مأموریت و خصوصاً این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد ؛ البته ما متاسف شدم از این حادثه ولی دستگاه‌های مربوطه بررسی کرده اند مبادی ذیربط در فرا جا بررسی کردند و ماموریت طبق روال و بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کار انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است اما این موضوع تبدیل شد به اتفاقات بعد از آن در کشور شد.

سردار اشتری ادامه داد: خوشبختانه مردم عزیز از همان روزهای اول صف خود را از اینها جدا کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بعضا یک موقع اعتراضی هست، پیشنهاد و انتقادی که آنها روال عادی و تعریف شده دارند؛ اعتراضی می‌کنند و همه مسوولان به آن عنایت دارند و در مکان و زمان خودش گفته می شود ولی اگر این اعتراضات تبدیل به یک اغتشاش شد وظیفه پلیس می شود که برای حفظ جان و مال و ناموس مردم نگذارد که آنها به اهداف خود برسند.

 وی گفت: برای پلیس برهم زدن امنیت توسط عده‌ای آشوبگر قابل تحمل نیست؛ وظیفه ما این است که نظم و امنیت را برقرار کرده و حفظ و حراست از اموال دولتی داشته باشیم؛ ما کنار مردم هستیم و برای مردم هستیم و نمی گذاریم که آرامش مردم و آسایش مردم توسط تعدادی که با هدف های مشخص و هدایت هایی که از آن سوی مرزها می‌شود و گروهک‌های منافق و سلطنت طلب ها و در راس آن آمریکا و صهیونیست ها بتوانند در مملکت آشوب کنند چرا که مردم ما توقع دارند که حافظ امنیت ، جان و مال آنها باشیم و وظیفه خود را انجام می دهیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: خط قرمز پلیس امنیت مردم است هر کسی با هر عنوانی بخواهد آرامش و امنیت مردم را به هم بزند حتماً پلیس و نیروهای مسئول مقابله با آن مقابله کرده و با استعداد، هوشمندی و تدبیر با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: ما در این ایام دیدیم کسانی به قصد کشته سازی در حوادث حضور پیدا کردند پروژه کشته سازی راهبرد دشمن بود که در حوادث گذشته هم شاهد آن بودیم؛ در این حوادث اخیر کسانی به قتل رسیدند که بعضا در آن محل‌های تجمعات حضور نداشتند یا با سلاح هایی که در اختیار حافظان امنیت نبود؛ بعضا با چاقو ، سلاح سرد و سلاح هایی که هیچکدام از مجموعه های امنیتی در صحنه نداشتند غالباً همکاران ما در صحنه یا سلاح ندارند یا  از سلاح های شکاری و گلوله های  پلاستیکی استفاده می کنند به غیر از دفاع از مقر که بحثش جداست؛کاراگاهان ما روی موضوع کار کردند.

 وی اعلام کرد: ۱۷ نفر که با سلاح جنگی در این اغتشاشات دستگیر شدند که قصد آنها آشوب و برهم زدن نظم و امنیت بود؛ باید مردم هشیار باشند الحمدلله که هستند چراکه آنها می خواستند پروژه کشته سازی و این آشوب ها ادامه پیدا کند و دامنه آن را به جاهای دیگر  بکشند ؛ البته بخشی از این افراد شناسایی و دستگیر شده و تعدادی هم در روزهای آینده دستگاه‌های مربوطه به سراغ‌شان خواهند رفت.

سردار اشتری گفت: ما باید یاد کنیم از شهدای این مقطع، هم شهدای انتظامی هم شهدای بسیج و هم شهدای سپاه و از حضور دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی که برای ارتقاء امنیت کمک کردند تشکر کرد ؛ این شب ها عزیزان بسیجی در کنار همکاران ما برای دفاع از امنیت مردم و برای مردم حضور دارند.

سردار اشتری از دستگاه قضایی درخواست کرد که به این پرونده های این افراد رسیدگی شده و به مردم معرفی و به سزای اعمال خود برسند. وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم از بابت فرمایشات مقام معظم رهبری که در دانشگاه افسری و تربیت پلیس حضرت امام حسن فراجا حضور یافته و بیانات حکیمانه، پدرانه و مقتدرانه ایشان باعث آرامش در کشور، دلگرمی مردم و ناامیدی دشمن شد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان راهی را که شهدا و حاج قاسم و امامین انقلاب ترسیم کرده‌اند به عنوان حافظان نظم و امنیت دنبال کرد.

 سردار اشتری در خاتمه از همکاران عزیز و کسانی که پلیس را یاری کردند و همچنین از خانواده ماموران و عزیزانی که در این صحنه مجروح و زخمی شدند تشکر کرد.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول