اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| سلبریتی‌ها و لزوم جبران آسیبی که به مردم زدند

تعدادی از سلبریتی‌ها در جریان آشوب‌های اخیر به اغتشاشات دامن زده و بنا به اعلام برخی اساتید دانشگاه این افراد عامل آسیب‌رسانی به اموال عمومی هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فارس‌من| سلبریتی‌ها و لزوم جبران آسیبی که به مردم زدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فوت مرحومه مهسا امینی در روزهای اخیر سبب شد تا بهانه‌ای برای دشمنان انقلاب ایجاد شده و بخواهند اهداف خود را برای به حاشیه بردن نظام جمهوری اسلامی پیاده سازی کرده و با تحریک جوانان و نوجوانان کشور سعی کنند در مسیر اهداف خود پیش روند.

اما در این میان، تعجب برانگیز این است که برخی سلبریتی‌ها نیز فریب تحریک‌های رسانه‌ای دشمن را خورده و با آشوب و اغتشاش همراه شدند.

این مسأله سبب شد تا اساتید دانشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر کرده و رفتار سلبریتی‌ها را محکوم کنند.

برخی اساتید دانشگاه با ثبت پویشی در سامانه فارس من، خواستار پیگیری جدی و انقلابی نسبت به مواضع و عملکرد سلبریتی‌ها در شرایط آشوب شده و اعلام کنند: از قوه‌ قضائیه مجدانه می‌خواهیم سلبریتی‌ها و اشخاصی که با اظهارنظرهای بی‌پایه‌ خود موجبات تضییع اموال عمومی را فراهم کرده‌اند، مورد پیگیرد قانونی قرار داده و از اموال شخصی این افراد، خسارت‌ها جبران شود.

سردبیر سوژه فارس من در این باره می‌گوید: دشمنان قسم خورده‌ اسلام و انقلاب که با به کارگیری انواع و اقسام ترفندها نتوانستند مقاومت جانانه‌ ملّت غیور و مسلمان ایران اسلامی را در هم بشکنند و این ملّت مقاوم و سرافراز می‌رود تا پرچم عزت و افتخار را بر بام گیتی به احتزاز در آورد، دشمن زبون با ابزار و امکانات گسترده‌ سایبری و با به کارگیری عوامل داخلی و خارجی و دست‌نشانده‌های وطن‌فروش خود سناریوی جدیدی را آغاز کرده و به دنبال امیال کثیف خود است.

وی اضافه می‌کند: جای تعجب اینجاست، افرادی که با شعار وطن‌پرستی و ملیت به دنبال مخفی کردن اهداف و ماهیت شیطانی خود هستند و بر سر سفره‌ انقلاب برای خود اسم و رسمی ساخته‌اند با اظهار نظرهای غیر منطقی و بی‌اساس هیزم به آتش می‌ریزند، بنابراین این افراد نیز در مقابل تخریب اموال عمومی و تضییع حقوق مردم مسوول هستند و براین اساس از قوه قضاییه می‌خواهیم سلبریتی‌ها و اشخاصی که با اظهارنظرهای بی‌پایه‌ خود موجبات تضییع اموال عمومی را فراهم کردند، مورد پیگیرد قانونی قرار گیرند.

* هنرمندنماها و ورزشکارنماها هزینه‌های تحمیل شده به بیت‌المال را جبران کنند

موضوع را از چند استاد و مسوول دانشگاه نیز جویا شدیم.

محمدحسین یادگاری استاد دانشگاه تربیت مدرس در این باره می‌گوید: همیشه فصل‌الخطاب کارهای ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، ایشان فرمودند ما هنرمندان و ورزشکارانی داریم که بیشتر آن‌ها در راستای نظام و انقلاب گام برمی‌دارند و این مملکت را دوست دارند، اما تعداد معدودی هستند که صحبت‌هایی علیه مردم می‌کنند ما این افراد را محکوم می‌کنیم که فقط اسم خود را هنرمند و ورزشکار گذاشتند و برای پیشرفت کشور تلاشی نمی‌کنند.

وی عنوان می‌کند: این افراد برای شعله‌ور کردن آتش در میان مردم گام برمی‌دارند، این‌ها هنرمندنما و ورزشکارنما هستند و باید تکلیفشان از سوی قوه قضاییه مشخص شود تا اگر متهم هستند هزینه دهند یعنی همان هزینه‌هایی که برای نظام و مردم رقم زدند را جبران کنند.

عبدالحمید نقره‌کار استاد دانشگاه علم و صنعت نیز در این باره می‌گوید: مشهور شده‌های نادان جاهل که در این خاک بزرگ شده‌اند اما علیه مردم عمل می‌کنند اصلا قابل بحث نیستند، سلبریتی‌هایی که بازیچه رسانه‌ها قرار گرفتند اصلا قابل طرح نیستند.

وی اضافه می‌کند: این افراد ابتذال خود را با عملکردشان در شرایط اغتشاش نشان دادند.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز معتقد است: فضای دانشگاهی ما در حال حاضر فضای خوبی است و از نظر فضای استادی فضای معترضی نداریم و بیشتر توصیه به صبر و منطق است.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه تهران نیز اعتقاد دارد: سلبریتی‌های کشور در این شرایط باید در مسیر حل مشکلات مردم عمل کنند نه اینکه علیه مردم به آشوب دامن بزنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول