اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ایران‌ایر: موش یا حیوان موذی در هواپیمای ATR تبریز-تهران نبود

سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تأخیر پرواز تبریز-تهران به دلیل گزارش خلبان مبنی بر احتمال وجود حیوان موذی در هواپیما رخ داد، گفت: قبل از سوار شدن مسافران این گزارش اعلام و هواپیما بررسی دقیق شد اما وجود حیوان موذی ثابت نشد.

ایران‌ایر: موش یا حیوان موذی در هواپیمای ATR تبریز-تهران نبود

به گزارش خبر‌گزاری فارس به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،‌ حسام قربانعلی در توضیح خبری منتشر شده درباره تأخیر پرواز شب گذشته تبریز - تهران به علت احتمال وجود حیوان موذی در هواپیما اظهار داشت: هواپیمای پرواز تبریز‌-تهران حدود یک ساعت و 45 دقیقه قبل از مسافرگیری برای پرواز بعدی در فرودگاه تبریز به زمین نشسته است، هنگام آماده‌سازی هواپیما و قبل از پذیرش مسافر، یکی از خلبانان و یکی از افراد کادر پرواز اعلام می‌کنند که ظاهراً حیوانی موذی در هواپیما مشاهده شده است، گزارش از سوی خلبان مبنی بر «ضرورت چک کردن هواپیما بابت احتمال وجود حیوان موذی» ارسال می‌شود، پذیرش مسافر انجام نمی شود می‌شود تا موضوع چک‌های ایمنی انجام شود.

وی گفت: بنابراین مسافری در هواپیما نبوده است که حیوانی موذی و یا موش در هواپیما دیده باشد؛ در راستای اینکه همه موارد حساسیت‌زا در پروازها بررسی می‌شود، این موضوع به واحد مهندسی و تعمیرات اعلام می‌شود، بخش‌های حساس هواپیما مجدداً مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اما هیچ  خزنده یا حیوان موذی و یا موش در هواپیما مشاهده نمی‌شود.

سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بنابراین تأخیر این پرواز از این منظر رخ داده است که هواپیما باید کاملاً چک می‌شد تا از نظر ایمنی پرواز مشکلی رخ ندهد.

قربانعلی افزود: همچنین طی هماهنگی با بخش عملیات فرودگاه مهرآباد و اداره‌کل تضمین کیفیت و کنترل پروازی، هواپیما پس از چک‌های دقیق و مسافرگیری، از مبدأ تبریز با تأخیر به دلیلی که عنوان شد به تهران می‌آید و با ایمنی کامل در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین پس از تخلیه مسافران در مهرآباد، در راستای بررسی بیشتر، مجدداً این هواپیما در آشیانه هما در مهرآباد چک می‌شود.

وی تأکید کرد: بنابراین ذکر این موضوع که مسافری در هواپیما متوجه وجود موش یا هر حیوان موذی دیگری شده است دقیق نبوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول