اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سلبریتی‌ها به دلیل فقر اطلاعات، تحت تاثیر القائات دشمن قرار گرفته‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از سلبریتی‌ها یا نمی‌خواهند تحلیل درست داشته باشند، یا آنقدر عجول هستند تا مشخص شدن ابعاد مختلف رویداد صبر نمی‌کنند، یا در دام سرویس‌های اطلاعاتی غرب افتاده و یا به شکل هدایت شده اطلاعات دریافت می‌کنند تا از این مواضع حمایت کنند.

سلبریتی‌ها به دلیل فقر اطلاعات، تحت تاثیر القائات دشمن قرار گرفته‌اند

سید علی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به جنجال آفرینی های روزهای اخیر رسانه های غربی و نقش برخی سلبریتی ها در ایجاد آشوب و اغتشاش، اظهار کرد: در همه جای دنیا سلبریتی ها در خصوص دفاع از منافع ملی و رعایت قانون ترغیب افراد به رعایت چارچوب ها و خطوط قرمز کشورها به شکل مناسب رفتار می کنند. بازیگران هالیوود هنگام بازی در فیلم ها متعهد می شوند تا ۲۰ سال بعد، حرکتی خلاف سیاست اهداف فیلم و کار فرهنگی رخ ندهد.

وی گفت: در کشور ما سلبریتی ها از پول ملت ارتزاق کرده و معروف شده سپس مواضع ضد مسئله ملی را در پیش روی خود قرار داده اند متاسفانه این راهکار ناشایست بوده و موضع مجلس و کمیسیون فرهنگی این است که افراد در این عرصه ها نباید این گونه رفتار کنند.

علت ناآرامی ها را ابراز احساسات در فوت خانم امینی دانستن، دیدگاه ساده انگارانه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس علت این کار را ناشی از فقر اطلاعات و تحت تاثیر القائات دشمن دانست و افزود: کسی شک ندارد این آشوبهای اخیر، برنامه از پیش تعیین شده غرب علیه نظام وانقلاب اسلامی بوده است و اینکه ناآرامی ها ناشی از ابراز احساسات مردم در فوت مرحومه خانم امینی بوده است این نوع دیدگاه ساده انگارانه است.

یزدیخواه بیان کرد: کما اینکه در برخی ناآرامی ها ابتدا مسئله فوت خانم امینی مطرح می شد سپس به شعار علیه اصل نظام منتهی می شد.

وی عنوان کرد: سلبریتی ها در این ایام می توانند در آرام کردن افکارعمومی و رعایت مسائل ملی، در کمک به ترمیم واصلاح قوانین نقش بازی کنند در عوض به شعله ور کردن آتش اتفاق می پردازند که البته حاصل از کم اطلاعی افراد است زیرا اگر سری به تحلیل اطلاعات و امنیتی بزنند و سرنخ های مشخص شده را بررسی کنند متوجه می شوند جریان از کجا هدایت می شود و به خود اجازه دخالت در این عرصه را نمی دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قبل از اینکه اطلاعات سلبریتی ها تکمیل شود، موضع گیری می کنند، ادامه داد: در سال ها وماه های گذشته در خصوص موضع اعدام شخصی اظهار نظر می کنند در صورتی که اطلاع ندارند این فرد چند نفر را کشته و پس از تبلیغات متوجه موضع اشتباه خود شده و عذرخواهی می کنند.

حرف خارج از چارچوب می زنند تا دیده شوند 

یزدیخواه با بیان اینکه این افراد به دنبال جذب مخاطب و دنبال‌کننده صفحات مجازی خود هستند، گفت: حرف خارج از چارچوب می زنند تا دیده شوند و از کنار فالوورها منفعت اقتصادی کسب کنند در هر صورت ما تاسف می خوریم برخی از سلبریتی ها یا نمی خواهند تحلیل درست داشته باشند، یا آنقدر عجول هستند تا مشخص شدن ابعاد مختلف رویداد صبر نمی کنند، یا در دام سرویس های اطلاعاتی غرب افتاده و یا به شکل هدایت شده اطلاعات دریافت می کنند تا از این مواضع حمایت کنند که باعث بروز مشکلات در جامعه شوند.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا وسیما و سازمان های دولتی موظف اند دراین خصوص برنامه داشته باشند و هرچند وقت یک بار نشستی را با این افراد برگزار کنند و سخنان و نقدها را شنیده وآخرین شرایط کشور از نگاه این افراد تحلیل بررسی شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول