اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تولید محصولات غذایی بر پایه زرشک برنامه‌ریزی شده است

رئیس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک گفت: دعوت صاحبان برندهای برتر صنایع غذایی کشور با همکاری اتاق تعاون در بازه زمانی این جشنواره در برنامه است تا با بازدید از مزارع و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، زرشک در صنایع غذایی جا باز کند.

تولید محصولات غذایی بر پایه زرشک برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، "مجتبی شریعتی" روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: کمیته اقتصادی و بازارسازی یکی از بخش‌های مهم جشنواره ملی زرشک است که ظهور و بروز تمامی اقدامات در آن نمود پیدا می‌کند.

وی گفت: همه این اقدامات در راستای کمک به کشاورز است تا با ارائه راهکارهایی بتوانیم زرشک را به عنوان یک محصول راهبردی و مزیت‌دار استان به جایگاه واقعی آن برسانیم و در سال‌های اخیر آنچنان که باید و شاید به زرشک پرداخته نشده و این محصول مظلوم واقع شده است.

مدیر دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: در حوزه فرآوری به اندازه لازم، کار و زرشک به جهان معرفی نشده است بر این اساس فعالیت کمیته اقتصادی و بازارسازی معطوف به بازه زمانی یک هفته‌ای جشنواره نبوده و نیاز است اقدامات به‌طور مستمر در طول سال اجرایی شود.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های این کمیته، مشکلات و چالش‌ها را احصا کرده و به دنبال رفع آنها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران حداکثر استفاده را ببریم.

شریعتی گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد سردخانه‌های زرشک در استان خراسان جنوبی و تولید فرآورده‌های مختلف از این محصول یکی از مهم‌ترین راهبردهاست.

وی تولید محصولات غذایی بر پایه زرشک برای کمک به توسعه اقتصاد کشاورزی را از دیگر اهداف جشنواره ملی زرشک برشمرد و اضافه کرد: اجرای تبلیغات گسترده در خارج از استان به عنوان مثال ورود زرشک به فرودگاه‌های بزرگ کشور و پروازها از مهم‌ترین راهبردهاست که در حال رایزنی هستیم تا از محصولات مرتبط با زرشک در این زمینه استفاده شود.

رئیس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک با اشاره به پیگیری ارائه تسهیلات ویژه به زرشک‌کاران گفت: فروش زرشک در بازارهای بزرگ کشور در کنار عرضه در بازارهای استان که با کمک تعاون روستایی و شهرداری برپا می‌شود از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: معرفی زرشک در اتاق تعاون ایران، دعوت از چهره‌های بزرگ اقتصادی کشور و سفرا همچنین برپایی نمایشگاه زرشک در بوستان‌ها از دیگر اقدامات است و در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی یک واحد فرآوری زرشک فعال است که به دنبال افزایش ظرفیت آن هستیم.

شریعتی تصریح کرد: این اقدامات محدود به بازه جشنواره نمی‌شود و ادامه خواهد داشت، بازدید دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزه کشاورزی از مزارع زرشک و آشنایی با چرخ تولید زرشک از مزرعه تا کارخانه و کمک به فرآوری زرشک از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

وی با اشاره به پیگیری فروش زرشک از طریق فروشگاه‌های اینترنتی گفت: به دنبال این هستیم که واحدهای فرآوری زرشک را تا سال آینده در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم و در این زمینه استاندار هم دستوراتی صادر کرده‌ است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه به حوزه زرشک پیگیری می‌شود تا از این محصول فرآورده‌های مختلفی چون مارمالاد و نوشابه انرژی‌زا بر پایه زرشک استحصال کنند و بتوانیم محصولات جانبی از زرشک داشته و به فروش زرشک خام بسنده نکنیم.

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود تا بازاریابی، معرفی و فروش این محصول دوباره رونق گیرد.

این استان رتبه اول سطح زیرکشت و تولید زرشک در ایران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول