اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حجاب پرچم عقلانیت و مبارزه با دشمنان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاب ریاضت عقلی و شرعی، امنیت اخلاقی و جسمی، حضور سالم در اجتماع و مرزداری نسبت به نگاه‌های بیگانگان، جلوگیری از حسرت طولانی در زندگی و به‌طور خلاصه پرچم عقلانیت، اخلاق، عفت، دین و مقابله با دشمنان است.

حجاب پرچم عقلانیت و مبارزه با دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بانوان مجلس و شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: لزوم انسجام در چنین جلساتی در شرایط فعلی جامعه احساس می‌شود و نیاز است اعضا پس از انسجام، حمایت کاملی از یکدیگر داشته باشند و اختلاف سلایق باعث تفرقه فکری آن‌ها نشود.

وی با اشاره به شرایط جامعه پس از رحلت امام(ره) افزود: حدود ۲۹ سال پیش، پس از رحلت امام(ره) با انجام بررسی‌هایی متوجه شدیم که حمله‌ای به موضوع حجاب در حال صورت گرفتن است و در این راستا جلسه‌ای برگزار و بر این موضوع پافشاری شد که علت ترجیح برخی افراد بر بی‌حجابی چیست.

مهدوی با اشاره به لزوم پذیرش منطقی حجاب عنوان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده به دلایلی از جمله تأثیر محیط، خودنمایی، فرهنگ غربی، تبلیغات رسانه‌ها، اجتماعی بودن، نشان دادن زیبایی، مسافرت‌های خارجی، دیدگاه انحرافی برخی از مسؤولان، انتقام‌گیری سیاسی و شبهات علمی به این نتیجه رسیدیم که تمام این موارد به ضعف ایمان باز می‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲٠۱ سوره اعراف گفت: در این آیه بیان می‌شود که گروه شیاطین بر افراد متقی جامعه تأثیر نخواهد داشت زیرا دارای بصیرت و آینده‌نگر هستند.

وی با اشاره به نتایج حجاب با تأکید بر اینکه آنچه که امروز در بحث حجاب دارای اهمیت است استدلال عقلی است، بیان کرد: حجاب آزادی و آرامش فکر، مدیریت غرایض، مقابله با مردان هوس‌باز، تقویت خانواده، دفع نفوذ، جلوگیری از خشونت اجتماعی و تعالی اخلاقی را در پی خواهد داشت.

مهدوی ادامه داد: حجاب ریاضت عقلی و شرعی، تمرین نه گفتن به دشمنان، امنیت اخلاقی و جسمی، حضور سالم در اجتماع، مرزداری نسبت به نگاه‌ بیگانگان، جلوگیری از حسرت طولانی در زندگی و به‌طور خلاصه پرچم عقلانیت، اخلاق، عفت، دین و مقابله با دشمنان است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه قرآن کریم عقل‌ها را بیدار می‌کند، عنوان کرد: استدلال عقلی بهترین سلاح است و در این راستا در آیات و روایات نیز برای موضوع حجاب استدلال‌های عقلی بیان شده است. 

وی با اشاره به روش‌های امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: تذکر لسانی، تذکر کتبی، رسانه، اهدای کتاب و استفاده از واسطه از روش‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز است. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول