اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پنجمین نشست کمیسیون همکاری بین دولتی قرقیزستان و کره جنوبی در «سئول» برگزار شد

پنجمین نشست کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و کره جنوبی در زمینه همکاری های اقتصادی در «سئول» به ریاست وزیر اقتصاد و بازرگانی این کشور برگزار شد.

پنجمین نشست کمیسیون همکاری بین دولتی قرقیزستان و کره جنوبی در «سئول» برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، پنجمین نشست کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و کره جنوبی در زمینه همکاری های اقتصادی در سئول به ریاست «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

در این دیدار وضعیت فعلی همکاری های اقتصادی بین دو کشور و همچنین زمینه های امیدوار کننده تعامل بین جمهوری قرقیزستان و کره جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 طرفین موضوعات توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی از طریق اجرای پروژه های زیرساختی و اجتماعی در جمهوری قرقیزستان، پروژه های کمک مالی و فنی، برقراری پروازهای مستقیم، مجامع تجاری و ماموریت های تجاری، با مشارکت طرف کره ای را بررسی کردند.

در این نشست در زمینه همکاری در زمینه اقتصاد سبز، صنعت، انرژی، گردشگری، فرهنگ، ورزش نیز مورد توجه قرار گرفت.

 طرفین همچنین برای توسعه روابط دوجانبه در زمینه محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش، نوآوری، توسعه منطقه ای، اداره مالیات، سیاست جوانان، خدمات پستی، کشاورزی و غیره به توافق رسیدند.

امانگلدیف خاطرنشان کرد: «بیشکک» به دوستی قرقیزستان و کره اهمیت زیادی می دهد، دوستی که بر مبنای محکم و بلندمدت بنا شده است. جمهوری کره الگویی به عنوان توسعه یافته ترین اقتصاد جهان است.

وی ادامه داد: بهترین شیوه ها و مهارت های عملی در معرفی فناوری های جدید در تمام بخش های اقتصاد کشور به ما این امکان را می‌دهد که چشم انداز رشد را تعیین و به توسعه اقتصادی، اجتماعی شتاب بدهیم.

این مقام قرقیز افزود: در این راستا، فعالیت کمیسیون بین دولتی در جهت  توسعه روابط دوجانبه است. با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب کمیسیون، پیشرفت مثبتی در همکاری ها در زمینه هایی مانند تجارت، صنعت، کشاورزی، بهداشت، گردشگری، فرهنگ، دیجیتالی شدن وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سرمایه گذاری ابزاری کلیدی برای ارتقای اقتصاد هر کشور است. امروز، رئیس جمهور قرقیزستان گام های عملی واقعی برای آزادسازی رژیم سرمایه گذاری و سیاست تجارت خارجی از طریق حذف محدودیت های اداری و کاهش موانع برای سرمایه گذاران برداشته است.

امانگلدیف گفت: آژانس سرمایه گذاری ملی تازه تاسیس تحت ریاست جمهوری قرقیزستان فعالانه برای دستیابی به این اهداف تلاش می‌کند. تا سال 2050، قرقیزستان قصد دارد به حذف کربن در پلت فرم «توسعه سبز» دست یابد. لوکوموتیو این سیاست بدون کربن، منابع انرژی تجدیدپذیر و در درجه اول انرژی آبی خواهد بود.

در پایان وزیر اقتصاد قرقیزستان از همکاری آژانس همکاری بین المللی کره در ارائه کمکهای بلاعوض به بیشکک تشکر کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول