اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا آشوب کنند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا آشوب کنند، گفت: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا آشوب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی سپاه  کربلا، آیت‌الله سید احمد خاتمی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در یادواره ۴۰۰روحانی شهید استان مازندران و یادبود مرحوم طاهری که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، به پیشینه دینی و ولایتمداری مردم متدین استان مازندران، اشاره کرد و گفت: این دیار مهد عالمان دینی در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن کریم، فقاهت و... است.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی مفاخر دینی و علمی  و مرحوم حاج شیخ محمد کوهستانی عالم تکرار نشدنی است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مومن باید گره‌گشا باشد، گفت: اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر واجب و انسان  باید در پی فهم دین باشید.

خاتمی درباره اغتشاشات اخیر، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر  شاهد برخورد بدون تحقیق یک عده پیرامون حادثه بودیم که شعله فتنه برافروخته شد.

* در حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم

وی با اعلام اینکه  فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا آشوب کنند، افزود: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

 

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عده‌ای تحت تاثیر فضای مجازی، فریب بیگانگان را خوردند و در اغتشاشات شرکت کردند، اما سران اغتشاش از بیگانه خط گرفتند، افزود: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام ایستاده‌ایم.

خاتمی با بیان اینکه نباید سیاست زده شد و  مدیر حوزه علمیه باید باانگیزه و ثابت قدم باشد، گفت: دین ما از سیاست ما جدا نیست و طلبه‌ای که سیاست را نفهمد نمی‌تواند سخنگوی این نسل باشد.

وی با اعلام اینکه سیاست به معنای حزبی بودن نیست، روحانیت فرا حزب است و  محور سیاست حوزه منویات رهبری است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه دین است که وظیفه ایجاد زیرساخت فرهنگ دینی به عهده حوزه علمیه می‌باشد.

خاتمی  با بیان اینکه در حوزه طلبگی شش عنصر مهم است وستون فقرات حوزه را تشکیل می‌دهد، افزود:  عنصر اخلاق در اداره حوزه‌های علمیه مهم است و درس اخلاق در حوزه باید هدفمند باشد؛ به این معنا که مشکل مدارس علمیه بررسی شود و رفع مشکل طلاب و مدارس علمیه محور درس اخلاق باشد.

*باید جهاد تبیین را جدی گرفت

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز گفت: باید با جهاد تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مدارس گفته شود.

وی با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، افزود: هرکدام از ما باید سهم خود در بحث جهاد تبیین ادا کنیم.

فرمانده سپاه کربلا به اغتشاشات اخبر هم اشاره کرد و گفت: دشمن برای کشاندن آشوب به مدارس و جلب همراهی قشر دانش آموز برای اغتشاش در تلاش است.

مسلمی بااشاره به شبهه افکنی دشمن در مدارس تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را در جهت  دین گریزی نوجوانان و جوانان بکار گرفته است.

وی، مهم‌ترین هدف دشمن را ضربه زدن به اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: دشمن جایگاه زن را می‌زند چرا که نمی‌خواهد مخالفانش در دامن زن مسلمان تربیت شوند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اغتشاشات اخیر جنگ عظیم رسانه‌ای بوده است، خاطرنشان کرد:  دشمن تلاش می‌کند تا دانش آموزان کشور که آینده سازان انقلاب اسلامی هستند  را بی دین کند برای همین باید بیش از گذشته به تربیت نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاه توجه کرد.

* جهاد تبیین باید مورد توجه باشد

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران  نیز با اشاره به اینکه عیدالزهرا واقعی سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (اروحناه فداه)است، گفت: باید قدران تلاش‌های نیروهای امنیتی برای حضور میدانی و با درایت در مسئله خاموش کردن آتش فتنه ضد انقلاب باشیم.

وی افزود: مردم با بصیرت به درستی نشان دادند در صف آشوبگران قرار نخواهند گرفت و فتنه گران رسوا شدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران  با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل روحانیون فعال در بحث دفاع مقدس، ضافه کرد: دستاوردهای مهمی که شهدای روحانی در زمان جنگ تحمیلی برای انقلاب تولید کرده‌اند را باید با کمک همدیگر به شکل مستند و دقیقی به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه جهاد تبیین باید موردتوجه باشد، گفت: کارشکنی‌های عوامل داخلی استکبار در دامن زدن به فتنه و آشوب در ایران اسلامی باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول