اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آیت الله اعرافی: انتظار، امید و جهاد می‌آفریند/ حوزه‌های علمیه تاریخ هزار ساله دارند

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انتظار در ما نور امید و اطمینان خلق می‌کند و در گفتمان انقلاب اسلامی جلوه‌گری آن را دیدیم که ملت بزرگ ایران پرچمدار آن در عصر جدید شد.

آیت الله اعرافی: انتظار، امید و جهاد می‌آفریند/ حوزه‌های علمیه تاریخ هزار ساله دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح حوزه علمیه امام علی (ع) میناب، اظهار کرد: مردم هرمزگان همیشه در حمایت از آرمان‌های الهی پیشگام بودند.

وی با بیان این که آینده تاریخ بشر به آفاق روشن مسیر توحید و رسالت اشارت دارد و رستاخیز آخرالزمان حتمی است، افزود: رسول خدا بنیان‌گذار یک تمدن نو برای بشر شد و معارف ناب توحیدی پیامبر و ارزش‌های بلند قرآن کریم همه بشر را تحت تأثیر قرار داد و قرن به قرن اسلام عزیز به پیش رفته و امروز دومین دین در عالم از لحاظ جمعیت در عالم است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: 50 کشور با جمعیت اکثریت مسلمان در جهان داریم و این حاصل راهی است که رسول خدا بنا نهاده و امروز هیچ کشوری نیست که جمعیتی مسلمان نداشته باشد.

 

وی گفت: روزگاری خواهد آمد و رستاخیزی خواهد شد که دین رسول خدا و ارزش‌های انسان ساز رسول خدا بر همه عالم حاکم می‌شود و این حاکمیت در تمدن بشر جلوه‌گر می‌شود و این پیروزی با همه جلوه‌ها و انوار آن و معارف و نظامات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن بر همه مرام‌ها و اندیشه‌های دیگر غلبه خواهد کرد و تمدن عصر ظهور را رقم خواهد زد که در عالی‌ترین تراز معنوی و اسلامی است و این بشارت نهایی است.

رییس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اتفاق ظهور هنوز رخ نداده اما دل‌های همه مشتاقان و متدین‌های عالم به عشق آن هنگامه بزرگ و آن دگرگونی عظیم الهی می‌تپد و در طول تاریخ این همه عشق و علاقه بدان نثار شده است و در کانون قلب همه ما نفوذ و رسوخ دارد که همانا انتظار است و پیروزی همه اسلام بر همه اندیشه‌ها رقم خواهد خورد.

 

آیت الله اعرافی محور رستاخیز بزرگ را امام عصر (ع) عنوان و گفت: آن امام گشاینده همه درهای حکمت است.

وی تأکید کرد: انتظار در مکتب اسلام و معارف اهل بیت یک امید کور نیست بلکه انتظار یک امید عمیقی است که روحیه جهاد و مقاومت تولید می‌کند و انسان‌های موحد را محور قرار داده و راه اسلام واقعی را به پیش می‌برد.

رییس حوزه‌های علمیه کشور، امید را محور انتظار و جهاد و مبارزه با ظلم و ستم را ویژگی‌ انتظار واقعی برشمرد و گفت: انتظار در ما نور امید و اطمینان خلق می‌کند و در گفتمان انقلاب اسلامی جلوه‌گری آن را دیدیم که ملت بزرگ ایران پرچمدار آن در عصر جدید شد.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: حوزه از تاریخی بیش از هزار ساله برخوردار است و حوزه‌های علمیه ما که امروز در افتتاح یک مرکز آن در میناب عزیز هستیم و یک مشعل پرفروغی در این شهر روشن شده، تاریخی درخشان دارد و مهد علم و دانش و تولید فکر و اندیشه بوده است.

وی گفت: در این حوزه‌ها، علومی از فقه، اصول، فلسفه، کلام، حدیث، تفسیر، ریاضیات و پزشکی و نجوم ... تا یکصد سال قبل تولید و ترویج می‌شد. خواجه نصیرها، شیخ مفیدها و علامه هلی‌ها، شیخ انصاری‌ها، علامه طباطبایی، امام راحل و مرجعیت و رهبری عزیزمان، چهره‌های پرفروغی هستند که در آسمان حوزه درخشیده‌اند.

عضو شورای نگهبان بیان داشت: حوزه جای تربیت معلمان اخلاق و هدایتگران دین بشر هستند و چه چهره‌های نورانی که از حوزه‌ها برخواسته‌اند و حوزه‌ها باید این میراث دانش، خرد و عقلانیت را استمرار ببخشد و علوم الهی را به جامعه عرضه کند و این یک رسالت و وظیفه اساسی است.

عمق بخشی به علوم، پیش بردن علوم مطابق زمان و عرضه آن بر اساس شرایط روز از دیگر محورهای بیان شده از سوی آیت الله اعرافی به عنوان وظایف دیگر حوزه بود.

وی رسالت دیگر حوزه‌ را گرفتن دست هدایت‌جویان است. باید پس از آن که راه را یافتیم، دست رهجویان را بگیریم و به زلال الهی هدایت کنیم. همچنین در تحقق دین خدا تلاش مستمر داشته باشیم و مردمی بودن و اجتماعی و سیاسی بودن درست آن را حفظ کنیم و ما چیزی جز اتصال به ملت نداریم و افتخار بزرگان ما خدمت، فروتنی در برابر همه مردم بویژه مستمندان بوده است و اگر بنده‌ای از این راه فاصله گرفتم، بنده منحرف و جدا هستم اما راه حوزه که راه دستگیری از خلق خدا و فروتنی و تواضع است و منحرف نخواهد شد.

به گزارش فارس، آیت الله اعرافی در سفر به شرق هرمزگان، دو حوزه علمیه میناب و سندرک را به بهره برداری رساند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول