اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نشان دهنده توجه مجلس به اولویت‌های کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از دستاوردهای مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران گفت: تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش‌بنیان نشان‌دهنده توجه مجلس به اولویت‌های کشور است.

قالیباف: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نشان دهنده توجه مجلس به اولویت‌های کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، 13 مهر ماه) در مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران حضور یافت و از دستاوردهای این مرکز بازدید کرد.

سیستم آبیاری زیرسطحی ایرانیان، سیستم خانه‌های پیش ساخته سلمان، طراحی و ساخت هواپیما و قطعات هوایی، تشخیص و درمان بیماری‌های خاص توسط آزمایشگاه‌های سیار، تصفیه آب صنعتی و شیرین سازی آب برای شرب، ساخت ماشین حفاری هزار متر الکتریکی، تولید سوخت‌های جایگزین مانند سوخت جامد و مکمل‌های حرارتی از ضایعات پلاستیک، تولید داروهای مبتنی بر فناوری MRNA، تولید بذرهای هیبریدی سبزی و صیفی، تولید موتورهای برقی، تولید مواد دارویی و نانو دارو، تولید آنتی‌بادی‌های مونوکنونال و پلی کنونال از جمله بخش‌های نمایشگاه مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران بود که دکتر قالیباف از آن‌ها بازدید کرد و با پژوهشگران و دست‌اندرکاران این مجموعه‌ها از نزدیک گفت‌وگو کرد و درجریان مشکلات پیش‌رو و موانع توسعه و تجاری‌سازی تولیدات آنها قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف برای پیشرفت کشور، گفت: در این راستا باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار خواهد داد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در تدوین این برنامه موضوعات کلان کشور مدنظر قرار گیرد و با روی‌آوردن به روش‌ها و ابزارهای دانش‌بنیان شاهد توسعه فراگیر باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در بخش حمایت از مراکز دانش بنیان به قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره و تأکید کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری قانون جهش تولید دانش‌بنیان ابلاغ و در حال اجرایی شدن است؛ بر این اساس در مجلس محکم ایستاده‌ایم تا قوانینی مانند جهش تولید دانش‌بنیان پیگیری شود.

وی افزود: تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش‌بنیان نشان‌دهنده توجه مجلس به اولویت‌های کشور است و حمایت‌های مالی و مالیاتی، سرمایه‌گذاری و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون مجلس دیده شده است.

در ابتدای این بازدید، رئیس مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران ضمن معرفی محورهای فعالیت این مجموعه گفت: ما درصدد ورود مردم به هسته غیردفاعی اما با الگوی دفاع مقدس هستیم و باید فاصله مردم تا اداره کارآمد کشور کاهش یابد که در این راستا راهکار کلان برای پیشتازی، ورود بخش غیررسمی و مردمی است نه صرفاً بخش خصوصی؛ بنابراین باید اصلاحاتی در حکمرانی و ملک‌داری ایجاد شود.

احمدیان با بیان اینکه باید رویکرد از دولت‌مبنا و دولت‌پایه به مردم‌پایه تغییر کند افزود: مرکز پیشران تلاش کرده در حوزه‌های آب، غذا (کشاورزی و دامداری)، سلامت، انرژی، مسکن و هوش مصنوعی فعالیت خودش را پیگیری کند.

گفتنی است؛ در این بازدید محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن، سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان، معصومه پاشائی بهرام عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس و بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول