اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس دانشگاه پیام نور فارس: اغتشاش، زمینه‌ساز دخالت بیگانگان برای تجزیه کشور است

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: اغتشاش و از بین بردن اموال عمومی و در نتیجه هرج و مرج داخلی، زمینه‌ساز دخالت بیگانگان برای تجزیه کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس: اغتشاش، زمینه‌ساز دخالت بیگانگان برای تجزیه کشور است

محسن جاجرمی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز، با اشاره به جریان فوت مهسا امینی و حوادث اخیر که در پی این حادثه رخ داد، اظهار داشت: ملت ایران باید با بصیرت و آگاهی عمیق بتواند با کمترین هزینه از این اتفاق عبور کند.

وی با بیان این که از جنبه های مختلف باید به این موضوع نگریست افزود: در بعد فرهنگی و اجتماعی، آغاز این حادثه از برخورد گشت ارشاد در موضوع حجاب و عفاف در جامعه مطرح می‌شود که قابل بررسی و آسیب شناسی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس ادامه داد: هرچند جای آسیب شناسی و تجدید نظر در روش‌ها و برنامه‌های همه دستگاه های رسمی و غیر رسمی وجود دارد، اما روشن است که چالش اصلی بر سر موضوع "حد برهنگی در جامعه" در نظام اسلامی و فرهنگ مدرنیته مادی گرای امروز جهان مطرح است که احکام شرعی آن مسلم و قطعی است و در نحوه اجرای آن در تقابل با فرهنگ غربی می بایست همه جانبه و عمیق و بلند مدت اندیشید و به آن پرداخت.

جاجرمی زاده اضافه کرد: در این فرایند جامعه هدف، جوانان پرشور و احساسی ما هستند که باید آنها را با آرامش به گفتگوی منطقی دعوت کرده و این موضوع را در میدان جهاد تبیین برنامه ریزی نمود.

وی به بعد سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: همه مسئولان بر تفکیک بین اعتراض و اغتشاش صحه گذاشته، به نحوی که هیج سلیقه سیاسی که بر حداقل های غیرت ملی یا اسلامی تاکید دارد نمی تواند اغتشاش و از بین بردن اموال عمومی و در نتیجه ایجاد هرج و مرج داخلی را تأیید کند که به روشنی می‌تواند زمینه ساز دخالت بیگانه برای تجزیه کشور گردد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس ابراز داشت: حضور تمام‌عیار این روزهای دشمنان قسم خورده انقلاب در رسانه های جهانی و حمایت های تجهیزاتی و نیروی انسانی آنها از اغتشاش گران موید این مطلب است.

جاجرمی زاده افزود: برخورد مناسب و قانونی نیروهای امنیتی و قضایی قطعا در این حوزه مورد تاکید همه سلایق سیاسی جامعه بوده، هرچند به فرموده مقام معظم رهبری، میان جوانان احساسی و معاندین باید تفاوت قائل شد.

وی به بعد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب درست در زمانی دخالت‌های برنامه ریزی شده خود را اجرایی می‌کنند که آگاه به فضای در حال تحول معیشتی و اقتصادی کشور هستند و می بینند که عقب ماندگی های ناشی از سیاست های لیبرالی و متمایل به غرب دولت گذشته که همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ را از کار انداخت در حال جبران است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان این که ورود ایران در پیمان شانگهای و برنامه های بلندمدت با چین و روسیه و همسایگان در منطقه و بهم ریختگی توازن قدرت اقتصادی جهانی، نوید فروپاشی انحصار دنیای غرب بر اقتصاد دنیا را می دهد، خاطرنشان کرد: عبور از کسری بودجه‌های ۴۵۰ هزار میلیاردی دولت سابق و دسترسی به رشد سه و ۸ دهم درصدی و راه اندازی مجدد بسیاری از صنایع راکد و تعطیل و غلبه بر بیماری کرونا و راه اندازی مجدد چرخه کسب و کار در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و... همه علائم مثبتی برای عبور از بحران اقتصادی است.

جاجرمی زاده در پایان تصریح کرد: این موارد کافی است که با ایجاد ناآرامی زمینه های سرمایه‌گذاری را دچار تردید کرده و زمینه تفاهمات جهانی به ویژه در برجام را به خیال خود از بین ببرند.

انتهای پیام/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول