اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی/ بررسی دلایل رخ دادن حوادث اخیر

نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان برگزار شد.

نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی/ بررسی دلایل رخ دادن حوادث اخیر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد نادری در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه 12 مهر) فراکسیون آسیب‌های اجتماعی که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان برگزار شد، گفت: ما در فراکسیون آسیب‌های اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که بایستی در حوزه اجتماعی و ابعاد مختلف، این تحرکات، آشوب‌ها و اغتشاشات، را بررسی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: بر همین مبنا مقرر شد با مسئولان مرتبط سلسله نشست‌هایی در این زمینه داشته باشیم تا افراد صاحب نظر در مجلس نیز نقطه نظرات خود را در این سلسله نشست‌های هم اندیشی بیان کنند و نهایتاً به یک خروجی مشخص برسیم که چه باید کرد و سهم هر یک از قوا و دستگاه ها در این راستا مشخص شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نخستین نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی با حضور محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور بود، تصریح کرد: بحثی که وی در خصوص اتفاقات اخیر داشت، در مورد چرایی و چگونگی رخ دادن مسائل اخیر بود که پس از این گزارش، برخی از نمایندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نادری با اشاره به سخنان خود در این نشست اظهار کرد: ما در فراکسیون آسیب های اجتماعی معتقدیم که رویدادهای رخ داده ماهیت اصلی اش فرهنگی است. اگر رویدادهای سال های 78 و 88 را سیاسی تلقی کنیم و رویدادهای سال 96 و 98 را اقتصادی بدانیم، حوادث اخیر ماهیتی فرهنگی دارد، اگرچه ریشه های اقتصادی این اعتراضات نیز پررنگ است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اغتشاشات از تمامی شکاف‌های طبقاتی موجود در جامعه ایران استفاده کرد، به طوری که از شکاف قومیتی، مذهبی، نسلی و منطقه‌ای بهره برد و این موضوع باید به طور ویژه بررسی شود.

وی اضافه کرد: اگر چه نباید در این اغتشاشات نقش ضدانقلاب را انکار کرد، چرا که هر کجا که اتفاقی رخ دهد، ضدانقلاب روی موج آن سوار خواهد شد و در واقع ما با نسلی مواجهیم که متفاوت می اندیشد و متفاوت کنشگری و هویت‌سازی می‌کند.

رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه ما باید این نسل را بشناسیم و برای آن باید سیاستگذاری کنیم، گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات در هفته‌های آینده بتوانیم خروجی خوبی در راستای سیاستگذاری و اجرا به دلیل کم کردن آسیب‌های اجتماعی در این حوزه داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول