اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از برگزاری «نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری» خبر داد.

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز در نشست خبری که در پارک علم و فناوری قم برگزار شد، با اعلام برگزاری «نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری» از رشد 50 درصدی در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در یک سال اخیر خبر داد.

وی گفت: این جشنواره به صورت ملی است و بعد از برگزاری موفق جشنواره استانی سال 98 در قم، اجرای آن به استان واگذار و دبیرخانه دائمی آن نیز در قم ایجاد شده است.

در ادامه این نشست خیرالله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این که مردمی‌سازی و بومی سازی فناوری و نوآوری از جمله اهداف نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری است، اظهار کرد: فرآیند و معیارهای داوری این جشنواره محتوایی و فنی است.

وی از بخش‌های مختلف این جشنواره یاد کرد و گفت: بخش مستند حداکثر ۲۶ دقیقه، تیزر ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه، انیمیشن حداکثر ۳ دقیقه، جنبی و موبایل حداکثر ۳۰ ثانیه‌ای و بخش‌های ویژه نیز دیده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه در این جشنواره به حوزه وقف توجه شده و تندیس ویژه تهیه کرده‌ایم، مطرح کرد: همچنین تندیس یادواره شهدای جبهه مقاومت نیز جایزه ویژه این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره ۱۸ مهرماه است، عنوان کرد: فناوران، صنعت گران، روابط عمومی‌ها، فیلم سازان، دانشجویان و دانش آموزان مخاطبان اصلی و گروه‌های هدف ما بوده و ۴ پیش رویداد برای این گروه‌ها برگزار می‌شود.

رهسپار فرد با بیان اینکه تلاش ما این است کیفیت جشنواره را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: ۲۷ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار و ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره است.

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ میلیون تومان جوایز درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: نفر نخست هر بخش جایزه ۱۵ میلیون تومانی را دریافت می‌کند.

انتهای پیام / 78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول