اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اغتشاشات حاصل عملیات رسانه‌ای دشمن بود/ دولت فکری به حال فضای آشفته مجازی کند

فعال رسانه‌ای خراسان جنوبی با اشاره اینکه اصل اغتشاشات در رسانه اتفاق افتاد، گفت: از نگاه رسانه‌ای افرادی که وارد این اغتشاشات شدند مواردی را باور کردند که کاملا با واقعیت مغایر بود و بدون توجه به اهداف دشمن فریب خوردند و وارد این میدان خطرساز شدند.

اغتشاشات حاصل عملیات رسانه‌ای دشمن بود/ دولت فکری به حال فضای آشفته مجازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اغتشاشات اخیر در کشور که در بستر فضای مجازی طرح ریزی شد خسارت‌هایی را به دنبال داشت که مهمترین آن اغفال نوجوانان و تهییج و به خیابان کشاندن آنها از طریق فضای مجازی بود.

مهدی کاظمی از فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری عده‌ای بدون توجه و تحقیق و تفحص و پیش از آنکه نتیجه یک حادثه مشخص شود، شروع به اعتراض و اغتشاش کردند که مهمترین خلاء موثر در این رویداد تلخ، بحث سواد رسانه بود.

وی با اشاره اینکه اصل اغتشاشات در رسانه اتفاق افتاد، گفت: از نگاه رسانه‌ای افرادی که وارد این اغتشاشات شدند مواردی را باور کردند که کاملا با واقعیت مغایر بود و بدون توجه به اهداف دشمن فریب خوردند و وارد این میدان خطرساز شدند.

فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی، فوت خانم امینی را بهانه ای برای نشانه گرفتن اصل نظام توسط دشمن عنوان و بیان کرد: اینکه بعضی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در صفحات خود دست به تبلیغات سوء زدند و به عنوان الگو مطالبی را در پیج‌های خود منتشر کردند که با وقعیت خیلی فاصله داشت بهانه‌ای برای نشانه گرفتن اصل نظام بود و مردم هم از طریق این افراد فریب خوردند.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه اصل اغتشاشات در رسانه رقم خورد و جنگ امروز جنگ رسانه‌ها است، ادامه داد: نکته مهم دیگر روایت‌گر اول نبودن رسانه‌های داخلی و انقلابی بود که همین امر باعث شد تا روایت دست دشمن بیفتد و دشمن و رسانه‌های معاند از این وضعیت نهایت سوءاستفاده را ببرند و اهداف خود را در بستر رسانه به خوبی دنبال کنند که موفق هم بودند و ما از دشمن عقب ماندیم.

وی به رهایی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اگر پیش از این طرح صیانت در مجلس رای می‌آورد، و فضای مجازی مدیریت می‌شد وضعیت متفاوتی داشتیم و آسیب‌ها قطعا کمتر بود.

این فعال رسانه‌ای تبیین موضوع و اتفاقات پیش آمده و برخورد قاطع با اغتشاشگران را خواسته مهم مردم عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان بیان کردند که قوه قضائیه روشنگری و پیگیری کند و عاملان این وضع محاکمه شوند و قطع به یقین این روشنگری و برخورد قاطع با اغتشاشگرانی که بدون سند و پشتوانه صدمات و خسارات زیادی به مردم و اموال عمومی وارد کردند بسیار موثر و بهترین راهکار خواهد بود.

کاظمی وقایع اخیر را از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده خواند و اعلام کرد: دشمن ظرفیت سنجی کرده بود و با علم به اینکه این زمینه در ایران وجود دارد وقایع اخیر را رقم زد و عده‌ای هم فریب خوردند و بر اثر رهایی فضای مجازی وارد زمین دشمن شدند و با دشمن هم‌صدا شدند و وضع موجود را پیش آوردند.

وی دشمن شناس بودن را مهمترین مولفه برای رویارویی با چنین وقایعی دانست و یادآور شد: بدون شک هر جا که مردم پشت سر ولی فقیه حرکت کردند و وارد میدان شدند ما موفق بودیم و به همگان توصیه می‌کنم دشمن شناس و پشتیبان ولایت فقیه باشند.

فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی عنوان کرد: به عنوان یک خبرنگار افزایش سواد رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی و جلوگیری از رها بودن پلتفرم‌های خارجی مورد استفاده مردم را بسیار مهم می‌بینم و از جوانان و نوجوانان می‌خواهم که فریب تبلیغات رسانه‌ای دشمنان نظام و انقلاب را نخورند و با دشمن هم‌صدا نشوند چرا که این هم‌صدایی چیزی غیر از زیان جانی و مالی و تحمیل خسارت به کشور و مردم را به دنبال ندارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول