اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هنرمندان وظیفه سنگینی برای ماندگاری جایگاه حق دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در عصری که حق و باطل و دنیای اسلام و دنیای کفر در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، هنرمندان به‌واسطه دارا بودن مرتبه رفیع در جامعه وظیفه سنگینی برای ماندگاری جایگاه حق دارند.

هنرمندان وظیفه سنگینی برای ماندگاری جایگاه حق دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی دوشنبه شب در مراسم اولین برنامه مهر سینمای ایران - خراسان جنوبی که در سینما فردوسی بیرجند برگزار شد، افزود: ظرف و قالب هنر، نافذترین ظرف در نظام جمهوری اسلامی است و بر این اساس هنرمندان وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند که تاکنون به‌خوبی در قالب‌های مختلف هنری به این وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی از آگاهی‌بخشی و تزریق امید و نشاط در جامعه به عنوان مهمترین رسالت‌ هنر انقلابی نام برد و گفت: روایت پیروزی‌های ملت ایران، تبیین زیبایی‌ها در قالب هنر، جهت‌گیری دقیق و درست کار هنری، نمایش معارف الهی با استفاده از زبان هنر و عدالت‌محوری از دیگر رسالت‌هاست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هنرمندان باید با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف هنری، زیبایی‌ها و دستاوردهای دوران انقلاب و دفاع مقدس را در اذهان مردم برای همیشه ماندگار کنند.

وی افزود: دشمنان نظام و کشور با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای، فضای عمومی را به قدری غبارآلود کرده‌اند که در این فضا تشخیص حق از باطل کار سختی است.

طالبی اظهار داشت: وقایع فاخر انقلاب و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس با خلق آثار هنری هنرمندان در اذهان مردم ماندگار می‌شود.

وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده‌ایم و جنگ و خونریزی مذموم بوده اما دفاع مقدس قطعا مقدس است و باید مقدس شمرده شود لذا در جنگ خاطرات زیادی داشتیم و کتاب‌های زیادی هم در این زمینه به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به برنامه مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۰۴ اثر در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه،  مستند، داستانی، نماهنگ و انیمیشن مربوط به تولیدات سال گذشته تا شهریور امسال به دبیرخانه این برنامه در استان رسید.

علی فرخنده افزود: تولیدات فاخر از بین این آثار توسط هیات داوران برگزیده شد که در این مراسم از ۴۰ هنرمند برتر تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار آموزشگاه و ۹ موسسه سینمایی فعالیت دارند گفت: کمبود سینما در استان یکی از چالش‌های موجود در زیرساخت‌ فرهنگی و هنری است و اکنون هفت سینما داریم که در دیدار آتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کمبود سینما مطرح و پیگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حمایت از سینما و موسسات سینمایی را یکی از مطالبات فعالان حوزه سینما در این استان برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی، مجموعه دانشگاهی و دانش‌آموزی می‌توانند ظرفیت خود در حمایت از سینماها به‌کار گیرند.

وی گفت: برای رویداهای مهمی که در استان اتفاق می‌افتد باید دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌هایشان از موسسات مجوزدار حوزه هنری و سینمایی استفاده کنند تا بتوانیم آثار فاخری به لحاظ پیوست رسانه‌ای داشته باشیم.

پیشکسوت سینما و تلویزیون هم با بیان اینکه از دوران کودکی علاقه زیادی به سینما داشته است گفت: در دوران گذشته و نوجوانی همیشه فیلم‌ها را در سالن کوچکی در میدان ابوذر بیرجند تماشا می‌کردم.

محمدرضا حقگو افزود: آن زمان به‌رغم مخالفت پدرم، در دانشکده هنرهای زیبا تهران پذیرفته شدم و همزمان با بازیگری، کارمند اداره دارایی بودم.

در این مراسم از سند هویتی استاد محمدرضا حقگو پیشکسوت سینما و تلویزیون توسط اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی رونمایی شد.

همچنین ۴۰ نفر از فعالان سینمایی استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول