اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هزینه اغتشاشات از زبان فعال فرهنگی/مسیری که باید به دنبال قانون باشد

کارشناس فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: افرادی که نسبت به مسائلی در کشور شبهه دارند باید ابهامات خودد را در قالب اعتراض مدنی و قانون مدار اعلام کرده و حد و مرز خود را با اغتشاشگران مشخص کنند.

هزینه اغتشاشات از زبان فعال فرهنگی/مسیری که باید به دنبال قانون باشد

هاشم صلاحی، کارشناس فرهنگی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: در بحث حجاب در این سال‌ها کوتاهی‌هایی شده و اجرای قانون را به درستی انجام نداده‌ایم؛ بنابراین نیروی انتظامی چاره‌ای جز صیانت از قانون حجاب ندارد.

وی افزود: افرادی که نسبت به مسائلی در کشور شبهه دارند باید ابهامات خودد را در قالب اعتراض مدنی و قانون مدار اعلام کرده و حد و مرز خود را با اغتشاشگران مشخص کنند.

وی افزود: در این مسیر افرادی که به رعایت قانون قائلند باید اعتراضات خود را در قالب اعتراض مدنی و قانونی بیان کنند، اما برخی از افراد که صدای دشمنان هستند، اعتراض خود را به صورت اغتشاش مطرح کردند که در واقع این افراد مزدور دشمن بوده و خواهان اشد مجازات برای این افراد هستیم.

صلاحی با بیان اینکه بخش دیگر وظیفه نهادها، هنرمندان و ورزشکاران است که نباید این اغتشاشات را بیشتر کنند، افزود: قالب جامعه فرهنگی و ورزشی ما به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند اما برخی از این قشر معضلاتی را درست می‌کنند که قوه قضائیه باید رسیدگی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتراضات درست و منطقی  پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: فردی که نسبت به آزادی و حجاب شبهه‌ای دارد باید اعتراض خود را به صورت منطقی بیان کند که این امر مسئله‌ای ندارد اما افرادی که قرآن را آتش زده و باعث ایجاد بی نظمی می‌شوند مزدور دشمن هستند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه این گونه افراد بنا به اعتراض ندارند و به دنبال اغتشاش هستند، اظهار کرد: نخبگان فرهنگی و اجتماعی و هنرمندان و ورزشکاران اگر فهم درستی از مسائل داشته باشند می‌توانند  در مدیریت مسائل کمک کننده باشند اما ناآگاهی‌ها باعث اغتشاشات بیشتر می‌شود.

صلاحی با بیان اینکه خسارت به اموال عمومی از نظر شرعی و اجتماعی درست نیست، افزود: افرادی که این صدمات را به اموال عمومی وارد می‌کنند جز مردم نیستند.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم همه جوانان به قوانین کشور، دین و مسائل شرعی توجه کرده و به قانون اساسی کشور که رعایت حجاب یکی از قوانین مندرج در آن است، احترام بگذارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول