اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

رونمایی و معرفی کتاب مکتب شهید سلیمانی

در جلسه مشترک دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) از کتاب مکتب شهید سلیمانی تحت عنوان الگوی تربیتی مدیران جهادی و تمدن‌ساز، رونمایی شد.

رونمایی و معرفی کتاب مکتب شهید سلیمانی

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در جلسه مشترک اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) و دانشگاه شهید باهنر کرمان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، از کتاب مکتب شهید سلیمانی تحت عنوان الگوی تربیتی مدیران جهادی و تمدن ساز رونمایی شد.

* مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امامین انقلاب است

حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امامین انقلاب است؛ جنبه‌های معنوی، عقلانی و عاطفی دارد، از این‌رو شناخت راه و خط مشی مولفه‌ها و شاخص‌های این مکتب امری ضروری است.

وی افزود: با ملاحظه ماهیت مکتب امامین انقلاب آشکار می‌شود که مکتب این بزرگواران نیز در گستره وسیع‌تر وابسته به مکاتب بالادست همچون مکتب پیامبر اعظم(ص) و مکتب اهل بیت پیامبر است.

اکبری‌فرد گفت: مکتب اسلام مولفه‌های مختلفی دارد که نمی‌توان به صورت انتزاعی و مجرد از دیگر مولفه‌ها به آن توجه کرد همچنین نمی‌توان بدون توجه به موقعیت و اقتضائات زمانه از آنها استفاده کرد. پس هر مولفه در مکتب اسلام باید با دو شاخصه جایگاه آن مولفه میان دیگر مولفه‌ها و نسبت آن مولفه با نیازهای زمان سنجیده شود.

همچنین این کتاب حاصل طرح پژوهشی تحت عنوان تبیین مکتب و مبانی فکری و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت است و بنیان‌های فکری و اندیشه‌ای مکتب شهید سلیمانی، بنیان‌های قکری انسان شناختی، معرفت‌شناختی، دین شناختی و ارزش‌شناختی شهید سلیمانی را بیان می‌کند.

گفتنی است عوامل پژوهشی این مکتب معرفی بنیان‌های فکری و اندیشه‌ای شهید سلیمانی و الگوی خوبی برای آیندگان باشد و مدیران آینده جامعه و جا دارد که این الگو ترویج شود مکتب شهید سلیمانی بر آمده از مکتب امام و انقلاب است و چهره‌های عملیاتی دیدگاه‌های حضرت امام(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول