اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تلاش دشمن در حکمرانی فضای مجازی با کمک لیدرها

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران گفت: بسیاری از شبهات و القائات رسانه‌ای که امروز دارد مطرح می‌شود واقعا مستند نیست اما به راحتی مورد پذیرش خیلی از جوانان قرار می‌گیرد.

تلاش دشمن در حکمرانی فضای مجازی با کمک لیدرها

امیر سادات‌کرمی مسؤول بسیج دانشجویی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در ارتباط با حوادث اخیر به‌نظرم یکی از ابعاد تحلیلی موضوع آن چیزی که در فضای جامعه غالب است و بیشتر جوانان و نوجوانان درگیر با موضوع را دربرگرفته هیجانات بسیار بالا و خالی بودن از پشتوانه منطقی و استدلالی است.

وی افزود: دشمن ما سال‌‌ها تلاش کرده که به نوعی حاکمیت شرع در جمهوری اسلامی را مخدوش کند؛ ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قانون اساسی  منطبق بر شریعت اسلام نوشته شده است و سعی داریم شریعت اسلام با ابزار قانون در جامعه ساری و جاری کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران اضافه کرد: در همه دنیا شاید قوانین مبتنی بر سلیقه‌ها، منافع و امثالهم نگاشته شود ولو که نام اکثریت است ولی در باطن وقتی نگاه می‌شود می‌بینیم رای اکثریت نه بلکه رای اقلیت برخوردارتر است، اما در کشور قوانین منطبق بر آیات، روایات و محکمات دینی نگاشته شده در نتیجه ما به نوعی وصله ناجور نظام جهانی با حاکمیت استکبار هستیم.

سادات‌کرمی ادامه داد: نظام استکباری در نگاه خودشان جوامع را سکولار را تعریف می‌کنند؛ چرا که هر چه در جامعه تعهد را افزایش دهیم به همان میزان استثمار کاهش پیدا می‌کند؛ به میزانی که اخلاق، تعهد و تقید  در جوامع پررنگ‌تر شوند به همان میزان هم مقاومت در مقابل استثمار بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موانع برای استثمار جوامع و ملحق کردن آنها به نظام حاکمی که خود استکبار ایجاد کرده دین و شرع است، افزود: دین و شرع به جامعه هویت بسیار متفاوتی از تمدن غرب می‌دهد که این هویت در خود انفاق، گذشت، عقلانیت، خویشتن‌داری، عفت و حیا، تکریم و کرامت زن دارد و همه این گزاره‌ها در جامعه دینی یافت می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: اگر دشمن بخواهد همه جوامع را استثمار کند و به نوعی به کام خود جهت دهد باید موانع استثمار را بردارد که مهم‌ترین مانع در این زمینه دین و تقیدات دینی به‌ویژه از جنس اسلام ناب است.

سادات‌کرمی اضافه کرد: در مقابل جامعه‌ای که حصارهای دینی خود را برمبنای شرع سازماندهی کرده دشمن یک راه‌حل در پیش گرفته آن هم ایجاد حکمرانی تحت عنوان مجازی است؛ به این معنا که در این فضا با کمک سرشبکه‌ها و لیدرهای رسانه‌‌ای روی افکار عمومی ملت‌ها کار می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن در این فضا تلاش می‌کند موضوعی که خودش را می‌خواهد را درجامعه به مساله‌ای تبدیل کند آنقدر با قدرت رسانه‌ای به جامعه پمپاژ می‌کند که دیگر قدرت تفکر و تعقل را از جامعه می‌گیرد و جامعه به راحتی هر دروع و شبهه‌ای را می‌پذیرد.

سادات‌کرمی با اشاره به اینکه پذیرش شبهات مختلف و دروغ‌های کذایی در بخشی از افراد جامعه که قدرت تعقل بالایی ندارند و یا از ایمان ضعیف‌تری برخوردار هستند موجب ایجاد انزجار نسبت به حاکمیت می‌شود، تصریح کرد: دشمنان از این انزجارها، برائت‌ها و تنفرها سعی می‌کنند جمعی را بسازند که اثر مخرب حضور میدانی جمع را در اغتشاشات اخیر دیدیم که از حکمرانی مجازی شروع شد.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران بیان کرد: یکی از اهداف حکمرانی مجازی این است که اصلا جامعه نباید فکر و استدلال کند و باید این اتفاق بیفتد؛ به طوری که وقتی خبری پخش می‌شود کمتر سوال می‌شود که منبعش کجاست، آیا درست هست یا نیست و علتش چه بود!؟

سادات کرمی ادامه داد: باید گفت بخشی از جامعه به حدی هیجان‌زده هست و چون ذهنیتش قبلا نسبت به حاکمیت تخریب شده اخبار مستند رسانه‌های داخلی را قبول نمی‌کند اما اخبار دروغ بی بی سی و من و تو را می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان در هر برهه‌ای دچار شبهات و ابهامات شدند سعی کنند تفکر و تعمق کنند، خاطرنشان کرد: چهارچوب‌هایی که جوانان برای پذیرش یک موضوع و قبول کردن آن اعتقاد دارند باید ببینند در این چهارچوب قرار دارد یا خیر و از راه‌های دیگر مباحثه با افراد آگاه است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران یادآور شد: بسیاری از شبهات و القائات رسانه‌ای که امروز دارد مطرح می‌شود واقعا مستند نیست اما به راحتی مورد پذیرش خیلی از جوانان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول