اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بصیرت عمومی و صبر اجتماعی مردم در‌ بحران‌ها افزایش می‌یابد

دبیر جامعه مهندسین اسلامی فارس گفت: در هر کدام از وقایع بحرانی، چه در گذشته و چه فتنه اخیر، لحظه به لحظه بصیرت عمومی، صبر اجتماعی و دشمن‌شناسی مردم بیشتر شده است.

بصیرت عمومی و صبر اجتماعی مردم در‌ بحران‌ها افزایش می‌یابد

محمدرضا مشفقیان دبیر جامعه اسلامی مهندسین فارس در گفت گو با خبرنگار فارس در شیراز با توجه به ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: این اتفاق موقعی به وقوع پیوست که چند پدیده با هم همزمان شده بودند، یکی از این اتفاقات  راهپیمایی بزرگ اربعین بود که میشود گفت  یکی از معجزات قرن اخیر بود.

وی ادامه داد: اگه  بیندیشید می‌بینید که این راهپیمایی چقدر نیاز به تدارکات و مدیریت و زحمات دارد  و چنین راهپیمایی  با 5 میلیون نفر جمعیت که برای چهارمین بار داشت صورت می‌گرفت، بزرگترین مانور توسط یک گروهی بود  که داشت  خودش را  از دس استکبار آزاد میکرد مثل همین کاری که ما در 22 بهمن سال ۵۷  توسط حضرت امام شروع کردیم  و با مقاومت آمریکا و استکبار روبرو شدیم. 

 دبیر جامعه مهندسین فارس افزود: مسئله دوم وقتی راهپیمایی باشکوه اربعین به پایان رسید، شروع شد و آن حضور رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود؛  سازمان مللی که بلندگوی است برای تمام کشورهایی که صدایی در دنیا ندارند و  می‌توانند در آن جا  حرفشان را بزنند و رئیس جمهور در آن مکان از مواضع و مظلومیت های  مردم ایران صحبت کرد.

  مشفقیان تصریح کرد: واقعیت سومین که اتفاق افتاد، فوت خانم مهسا امینی بود  که  در حقیقت نمی‌توانیم بگوییم به خودی خود به وجود اومد ولی بعید هم نیست که از پیش مدیریت شده باشد  و به عنوان یک جرقه عامل تحریکی این کار انجام شده باشد  و خیلی زود خودش را به نقطه پیک رساند. 

وی با اشاره به هماهنگی رسانه ای جهان گفت : جالب است که از کشور آمریکا که صدها هزار نفر در عراق و افغانستان کشت و قتل عام کرد، از این فجایع هیچ خبری در دنیا  منتشر نمی‌شود ولی همزمان با این اتفاق در ایران، همه رسانه‌ها فارسی زبان مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال که با هدف  ضدانقلابی فعالیت می‌کند، همزمان همه آنها صدایشان بیرون می‌آید  و این  حکایت از این دارد "که آفتاب آمد دلیل آفتاب"

دبیر جامعه مهندسین فارس با بیان اینکه این مسئله به خودی خود به وجود نیامده و مدیریت شده است، افزود: اینها خواستند ارزیابی کنند، ببینند حساسیت مردم نسبت به این وقایع و نسبت به نظام و بعد از یک سال که دولت آقای رئیسی  دست به جراحی  اقتصادی زده است و کار بزرگی انجام داده چگونه است؛ چون به هر حال این کار  یک سری سختی های اقتصادی دارد که بر ملت وارد میشود  و در این حال می‌خواستند  ببیند  نتیجه این یک سالی که ایران تحت فشار بوده، چیست.

مشفقیان با اشاره به اینکه این اتفاقات خیلی نازل تر از چیزی بود که  آنها  پیش‌بینی می‌کردند و هزینه کرده بودند، افزود: ما اتفاقات از این دست در سالهای پیش زیاد داشتیم ولی واقعا  در این موضوع،  مدیریتی که نظام برای آرام کردن و تحت شعاع قرار دادن این مسئله به کار برد، بی نظیر بود. یعنی خیلی آرام تحمل کرد با شهدایی که تقدیم کرد خیلی واکنش‌های تند و وسیعی که بخواهد مسئله را گسترده کند، انجام نداد .

وی تصریح کرد: اینکه دولت کره جنوبی تصمیم گرفت  پول‌های بلوکه شده ما به خاطر نفت را  آزاد کند، نشان می‌دهد که نتونسته اند به نتیجه دلخواه خود برسند و  کشور ما در آینده به مقابله به ابر قدرتها می‌رود و این مسائل مثل  کف های روی آبی است که به وجود می اید و من فکر می‌کنم از این نوع اتفاقات زیاد نمی افتد.

دبیر جامعه مهندسین فارس بیان کرد: درست است که در این نا آرامی ها   جاهایی  تخریب شد و  مردم آسیب دیدند و تحمل کردند اما در هر کدام از وقایع لحظه به لحظه   بصیرت عمومی و صبر اجتماعی و دشمن‌شناسی  مردم بیشتر شد و ما داریم می‌بینیم که در کشور ما زمانی که یک  هواپیمای ایرباس با ۲۹۰ سرنشین در آسمان را زدند  هیچ واکنشی نمی توانست  انجام بدهد ، اما الان هیچ کشوری جرات ندارد به آب و خاک  ما نگاه کند که چنین اتفاق دیگری بخواهد رقم بزند  و این نشان‌دهنده این است که ما به سمت قدرتمند شدن می رویم.

مشفقیان گفت: رئیس جمهور با توجه به درایتی که در اقتصاد مقاومتی پیش گرفته، تونسته به این سمت  برود که در وضعیت اقتصادی مردم بهبودی حاصل شود و من پیش بینی می کنم که برجام به احتمال خیلی زیاد در دو ماه اینده انجام می‌شود و  دول اروپایی بر سر میز مذاکره بر می‌گردند و  فصل جدیدی  شروع می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول