اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی برکت در مناطق محروم

معاون عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم و روستایی خبر داد.

ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی برکت در مناطق محروم

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد مهجوری،معاون عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم و روستایی خبر داد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ادامه داد: این 60 مرکز فرهنگی و مذهبی جدید شامل مسجد، حسینیه و خانه عالم می‌شود که در مناطق محروم و کم‌برخوردار سراسر کشور تکمیل و ساخته شده است و خوزستان بیشترین سهم را از این مراکز در میان استان‌های کشور دارد.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، با ساخت و تکمیل 60 مسجد، حسینیه و خانه عالم جدید، تعداد مراکز فرهنگی و مذهبی این بنیاد به بیش از یک‌هزار و 600 مرکز می‌رسد.

مهجوری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در مجموع ساخت و تکمیل بیش از 2 هزار مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالم، دارالقرآن، مصلی و حوزه علمیه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در دستور کار دارد که از این تعداد بیش از یک‌هزار و 600 مرکز را ساخته و تکمیل کرده است.

وی با تاکید بر ساخت مراکز فرهنگی و مذهبی اظهار داشت: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم نظام و هم‌چنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است‌ و بدون‌ شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی میسر نخواهد بود.
مهجوری ادامه داد: در همین راستا، به تازگی قراردادی برای تکمیل و تعمیر 76 مسجد در استان لرستان به امضا رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت یادآور شد: بنیاد علاوه بر راه‌اندازی و تداوم نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

مهجوری در تشریح فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: ساخت و تکمیل 58 هزار و 700 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از این تعداد، 48 هزار و 800 طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

مهجوری در پایان خاطرنشان کرد: 4 هزار و 500 روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد قرار دارند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول