اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شرکت‌های خارجی تولید سیگار باید عوارض و مالیات مناسب با درآمد پرداخت کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه برای فعالیت شرکت‌های چند ملیتی تولید سیگار در کشور باید محدودیت‌هایی اعمال شود، گفت: شرکت‌های خارجی تولید کننده سیگار باید عوارض و مالیات مناسب با درآمد پرداخت کنند.

شرکت‌های خارجی تولید سیگار باید عوارض و مالیات مناسب با درآمد پرداخت کنند

اخبار شرکت‌ها؛ غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی 2 شرکت خارجی چند ملیتی JTI و  BAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی گفت: متاسفانه بازار فروش سیگار در داخل کشور در انحصار 2 شرکت مذکور است، اما آنها مالیات و عوارض مناسب پرداخت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید محدودیتهای برای فعالیت این شرکت های چند ملیتی اعمال شود، افزود: آنها باید به تناسب درآمد خود مالیات و عوارض پرداخت کنند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با اعمال محدودیت فعالیت برای شرکت های چند ملیتی، باید  به منظور جلوگیری خروج ارز از کشور از تولید ملی و شرکت ملی دخانیات ایران در حوزه کشاورزی، کشت توتون، تنباکو، صنایع تبدیلی و بازار فروش حمایت جدی شود.

شریعتی با اشاره به کاهش سهم بازار فروش سیگار داخلی بعد از شروع به کار شرکت های چند ملیتی در داخل ایران گفت: باید با اتخاذ راهکارهایی از جمله تقویت شرکت دخانیات سهم بازار فروش داخلی افزایش یابد و این رقم به قبل از حضور شرکت های خارجی در ایران برسد.

وی تاکید کرد: در یک مقطع زمانی حدود ۶۰ هزار کشاورز برای شرکت دخانیات توتون و تنباکو تولید می کردند اما امروز این رقم بسیار کاهش یافته است و نه تنها به اشتغال کشور آسیب زده شده بلکه زمینه خروج ارز از کشور هم فراهم شده است.

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تقویت بخش کشاورزی، از الزامات ارتقای جایگاه شرکت دخانیات است.

شریعتی همچنین گفت: شرکت های خارجی سالیانه ارز زیادی را از کشور خارج می کنندو متاسفانه مالیات مناسب نیز پرداخت نمی کنند و این مساله بسیار بغرنج و ناراحت کننده است که چرا این شرکت ها باید ایران را حیاط خلوت تجارت محصولات دخانی خود قرار دهند و ره آورد آنها برای کشور ما افزایش مصرف و کاهشن سن سیگار است.

وی با بیان اینکه این شرکت ها به دنبال چپاول سرمایه کشور هستند، تصریح کرد: تنها چیزی که برای آنها اهمیت ندارد سلامت جامعه است. لذا باید خیلی فوری تولید و توزیع این شرکت ها متناسب با منافع ملی تنظیم و نظارت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول