اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

یک نماینده مردم: به شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی زمین اهدا شود

یک نماینده مجلس، استقرار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در مناطق آزاد و تخصیص زمین به آنها در شهرک‌های صنعتی را دو محور توسعه سریع زیست‌بوم نوآوری در کشور خواند.

یک نماینده مردم: به شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی زمین اهدا شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اردشیر مطهری، نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمسار، آرادان و ایوان‌کی با اشاره به اهمیت راهبردی حوزه صنایع نرم و خلاق و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان گفت: نامگذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب اسلامی به عنوان سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و همچنین اسناد بالادستی نظام با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان، همه حکایت از اهمیت راهبردی حوزه صنایع نرم و خلاق و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان برای کشور دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: دسته بندی شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان ، نوآور و استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف و بر اساس شاخص‌های متعددی انجام می‌گیرد که بحث مفصلی است اما به صورت کلی زیست‌بوم نوآوری در کشور، یکی از امیدهای ما برای اشتغالزایی، تولید ثروت و درونزایی اقتصاد است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اهتمام قابل توجهی به این حوزه دارند، بسته‌های حمایتی مختلفی نیز در قوانینی که تا به حال در این خصوص مصوب شده است، برای این شرکت‌ها منظور شد. در برهه‌ای در صحن علنی مجلس در مورد نیازهای مختلف این شرکت‌ها بحث‌های کارشناسی خوبی صورت گرفت، یکی از پیشنهادات واگذاری زمین به شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور بود.

مطهری با اشاره به اهمیت جانمایی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: ما در گستره کشور تعداد قابل توجهی شهرک صنعتی داریم، همچنین املاک راکد بسیاری وجود دارد، باید زمینه اعطای زمین و تسهیلات ارزان قیمت به ویژه در شهرک‌های صنعتی به این شرکت‌ها و نخبگان دانشگاهی تولید کننده محصولات های‌تک فراهم شود. این کار می‌تواند علاوه بر تامین محل برای این مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان به تقویت ارتباط متقابل صنعت، دانشگاه و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان منتهی شود.

این نماینده مجلس در ادامه جذب و تبدیل ایده‌ها به محصولات پایدار و تجاری‌سازی اختراعات، اکتشافات و محصولات مبتنی بر مهندسی معکوس را یک نیاز مبرم اقتصاد کشور خواند و گفت: در صورتی که در این حوزه هر خلاء قانونی وجود داشته باشد، نمایندگان مردم آمادگی همکاری کامل را دارند.

وی ادامه داد: در کشور ما پتانسیل‌های بسیار بالای وجود دارد و فقط باید ساماندهی صورت گیرد. برای مثال در بند 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات خوبی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد در نظر گرفته شده است. بالفعل‌سازی این پتانسیل‌ها خود یک گام عملی بسیار سریع و رو به جلو خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول