اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باشگاه‌های ورزشی طبق تشریفات از نهادهای دولتی زمین دریافت می‌کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: براساس مصوبه اعضای کمیسیون فرهنگی برخی نهادهای دولتی موظف شدند اراضی مناسب برای احداث اماکن ورزشی به باشگاه‌های ورزشی واگذار کنند.

باشگاه‌های ورزشی طبق تشریفات از نهادهای دولتی زمین دریافت می‌کنند

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت و مواد مربوط به فصل پنج این لایحه در بخش حمایت‌ها و تسهیلات به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای کمیسیون فرهنگی در جریان بررسی این لایحه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها، موظف شدند با معرفی وزارت ورزش و جوانان اراضی مناسب برای احداث اماکن ورزشی در سطح کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چارچوب طرح‌های توسعه به قیمت ارزش معاملاتی اعلام‌شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین تقسیط آن با رعایت تشریفات قانونی به باشگاه‌های ورزشی واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری وزارت ورزش و جوانان مجاز شد تا اراضی و اماکن ورزشی و ورزشگاه‌های قابل واگذاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باشگاه‌های متقاضی دارای صلاحیت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه بر اساس ارزیابی هیات سه نفره کارشناسان فنی با حفظ کاربری ورزشی به باشگاه‌های فعال در لیگ‌های استانی، بانوان و مراکز استان که در سه رشته ورزشی فعالیت می‌کنند واگذار کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون فرهنگی متقاضیان احداث باشگاه‌های ورزشی از پرداخت هزینه حق انشعاب آب، برق،‌ گاز، تلفن و فاضلاب معاف شدند.

وی افزود: علاوه بر این در مصوبه دیگر کمیسیون باشگاه‌های ورزشی موظف شدند که بیمه مسئولیت مدنی با پوشش‌های کامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای باشگاه‌‌داران خود ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین بر طربق مصوبه امروز کمیسیون وزارت ورزش و جوانان مکلف شد تا در خصوص نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در فضاهای مجازی مجاز نسبت به تدوین آیین‌نامه اقدام کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص درآمدهای ناشی از پخش تبلیغات قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی مقرر شد تا یک کمیته تخصصی فی مابین مجلس، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما برای حمایت از ایجاد منابع پایدار و توسعه باشگاه‌های حرفه‌ای تشکیل و سازوکار کسب منابع پایدار برای این باشگاه‌ها در این کارگروه بررسی و نتیجه بررسی‌ها برای تصویب به صحن کمیسیون ارائه شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول