اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پاسخ به شبهه «کار خودشونه» در تخریب‌های اغتشاشات/ رویکرد صریح پرچمداران رسانه‌ای خط آشوب، تجزیه‌طلبی است

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین در پاسخ به شبهه متداول مطرح‌شده از سوی ضدانقلاب مبنی بر اینکه یاوران نظام اسلامی دست به تخریب زده و به گردن معاندین می‌اندازند، گفت: اگر این گونه است چرا این اغتشاش را تبلیغ و ترویج و جوانان را به این امر ترغیب می کنند؛ پر واضح است معاندین این اغتشاشات را مدیریت می کنند.

پاسخ به شبهه «کار خودشونه» در تخریب‌های اغتشاشات/ رویکرد صریح پرچمداران رسانه‌ای خط آشوب، تجزیه‌طلبی است

مهدی نوریان در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با رصد رسانه های معاند که پروپاگاندای اغتشاشات اخیر را بر عهده گرفتند و مصاحبه های متعددی را انجام دادند به وضوح می توان تشخیص داد که رویکرد این رسانه ها تجزیه طلبی بوده و آن را پیگیری می کردند و به عنوان پرچمدار خط آشوب، برنامه مفصلی برای اعمال سیاست های تجزیه طلبانه خود دارند که این نقشه ها خبث باطن آنها را آشکار کرد. 

وی گفتمان اصلی آشوب اخیر را تجزیه طلبی ذکر کرد و افزود: بحث منتقدین را از اغتشاشگران و آشوبگران باید جدا بدانیم تا با این مبنا رویکردهای اصلاح گرایانه بر سیاست‌های کشور اعمال شود. 

این استاد فقه و حقوق، جامعه ایران را فارغ از تنوع و تکثر مذهبی و عقیدتی و قومیتی، پای بند به فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و معتقد به ارزش های اسلامی دانست و ادامه داد: مردم ایران بر سر وحدت، ایران قدرتمند و عزتمند، شریعت اسلام و محب اهل بیت علیهم السلام بودن، انسجام و یکپارچگی دارند و نمی توانیم ایران را دو گروه یا چند گروه معارض و متضاد بدانیم چرا که یکدیگر را از پوست،  گوشت، خون و استخوان هم دانسته و همدیگر را دوست دارند.

نوریان اضافه کرد: دشمنان هنوز ملت ایران را نشناخته اند و نمی دانند که اگر موضوع تفرقه و تجزیه طلبی مطرح شود خونشان به جوش می آید و با جمعیت میلیونی صدای رسایشان را به گوش جهانیان می رسانند و نقشه های دشمنان را بر باد می دهند. 

وی خاطرنشان کرد: نقطه ای که دشمن هدف گیری کرده اختلاف و نقطه ای که می خواهد بزند وحدت ملت ایران و قصدش از بین بردن علقه اعتماد است که باید بدانند تا زمانی که مردم ایران به ارزش های ملی و دینی و حب اهل بیت علیهم السلام پایبند هستند نمی توانند بذر نفاق و دو رویی را در وجود ملت ایران بکارند و دشمن موفق نخواهد شد و زمانی که با جوانان این مرز و بوم صحبت می کنیم حتی مطرح می کنند که علاقمند هستند سرزمین های جدا شده به ایران برگرد و خاک وطنشان را دوست دارند و برای آن ارزش قائل هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن اشتباه راهبردی در پیش گرفت و هر چه سرمایه برای عناصر خودفروخته و وطن فروش برای ضربه زدن به نظام اندوخته بود را بر باد داد و خسرانی که برای آنها پدید آمد جبران ناپذیر است چراکه از طرفی به اهداف شومشان نرسیدند و آن اختلاف و معارضه وطنی شکل نگرفت و هم سرمایه های پنهان انسانی خود را آشکار کرده و سوزاندند لذا باید بدانند نمی‌توانند بر ریشه های اصیلی که ایران بر مبنای آن استوار شده، ضربه وارد کند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: در خصوص موضع گیری چهره های سرشناس باید تقسیم بندی دقیقی را لحاظ کرد چراکه برخی از چهره های مشهور علاقه های شخصی و ویژه ای دارند که با سبک سنتی جامعه ایران منطبق نیست، برخی چهره های مشهور نیز بر اساس تحلیل اشتباه، موضع گیری و اظهارنظر اشتباه در خصوص اغتشاشات اخیر می کنند و عده ای هم عملا دعوت به اغتشاش می کنند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. 

وی تصریح کرد: گروه اول را باید با گفتگو و تنویر افکار به اصلاح موضع دعوت کرد اما آنهایی که که به آشوبگری و اغتشاش دعوت می‌کنند را باید به دست قانون و محکمه عدالت سپرد هرچند برخی از چهره های مشهور هم با اطلاع از پشت پرده ماجرا باخبر هستند و با تحلیل درست،  اظهارنظر صحیح و درست ارائه و با تاکید بر یکپارچگی سرزمین مادری در مقابل خط دشمن، ایستادگی می کنند.

نوریان ادامه داد: این شایعه از سوی برخی مخالفین مطرح می شود که در زمان رژیم پهلوی، اعوان و یاران شاه به تخریب می پرداختند و به پای انقلابی ها می نوشتند و الان هم در جمهوری اسلامی، یاران انقلاب دست به تخریب و اغتشاش می زنند که باید خطاب به آنها گفت، اگر این گونه است چرا این اغتشاش را تبلیغ و ترویج و جوانان را به این امر ترغیب می کنند؛ پر واضح است معاندین این اغتشاشات را مدیریت می کنند و نظام اسلامی هیچگاه راضی به ریخته شدن خون مردم نیست و مدافعان بسیاری اعم از مدافعان حرم، امنیت و سلامت و... جان خود را تقدیم مردم و انقلاب کرده اند پس پاسخ این شبهه روشن است که اگر بر فرض سخن شما درست است که نیست چرا شما در صفحات مجازی خودتان ساخت وسایل آتش زا و آشوب آموزش می دهید.

وی اضافه کرد: با توجه به این فرمایش امام راحل که فرمود: «ملت ما را بکشید بیدارتر می شود» باید گفت که مردم در اغتشاشات و تحرکات اخیر هوشیارتر و بیدارتر بودند و با تجمعات و موضع گیری های به موقع خود، توطئه و نقشه دشمنان را خنثی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول