اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی: وحدت بین مسلمانان از برکات راهپیمایی اربعین است

استاندار خراسان جنوبی از موکب اسکان زائران پاکستانی در مرکز استان بازدید کرد و گفت: وحدت بین صفوف مسلمین از آثار و برکات راهپیمایی عظیم اربعین است.

استاندار خراسان جنوبی: وحدت بین مسلمانان از برکات راهپیمایی اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در بازدید از از موکب اسکان زائران پاکستانی ضمن خوشامد به زائران پاکستانی برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و استان خراسان جنوبی اظهار کرد: شما جزو زائران و دوستداران واقعی اهل بیت(ع) هستید که با طی کردن مسیر سخت و طولانی برای زیارت اهل بیت آمدید.

وی اشاره به سختی‌های فراوان سفر زائران پاکستانی برای زیارت قبور ائمه اطهار در عراق و ایران گفت: ما هر سال شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم پیاده‌روی و زیارت اربعین و عتبات عالیات در عراق هستیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مسلمانان جهان از شیعه و سنی و حتی ادیان دیگر در راهپیمایی و زیارت اربعین شرکت می‌کنند که این برنامه‌های عظیم راهپیمایی اربعین در کشور عراق، وحدتی را بین صفوف مسلمین ایجاد کرده است.

قناعت با بیان اینکه جهان اسلام منتظر منجی عالم بشریت است، ادامه داد: رخدادهای بین‌المللی هم نشان‌دهنده وجود پدیده جدید و ظهور حضرت حجت(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان جهان اسلام هیچ وقت بیکار نمی‌نشینند، متذکر شد: آمریکا و اسراییل خیلی امسال تلاش و برنامه‌ریزی کردند که جلوی مانور بزرگ جهان اسلام در مراسم اربعین را بگیرند و در همین راستا در کشورهای اسلامی دست به تحرکاتی زدند اما اینها چیزی نیست که وحدت بین مسلمین جهان را متزلزل کند.

استاندار خراسان‌ جنوبی اظهار امیدواری کرد که مسلمانان جهان به فضل الهی از ظلم و ستم آمریکا و اروپا خارج شوند.

 به گزارش فارس، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی از موکب میقات الرضا (ع) واقع در آستان امامزادگان باقریه بیرجند با هدف رصد شرایط و نحوه خدمات‌دهی به زائران پاکستانی بازدید کرد.

گفت و گو با خادمان زوار در موکب الرضا(ع) همچنین زائران پاکستانی از برنامه‌های این بازدید بود.

هر سال در ایام اربعین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عبور می‌کنند.

امسال ایستگاه‌هایی در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند، نهبندان و سربیشه برای پذیرایی از زائران پاکستانی که وارد استان می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول