اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اخذ مجوز بهره‌برداری از بخش پیوند کبد در استان خبر داد.

بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمدرضا خسروی گفت: با پیگیری و تلاش ریاست دانشگاه و مسئولان مربوطه مجوز بهره‌برداری از بخش پیوند کبد در استان اخذ شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در این مجوز که از سوی معاونت درمان وزارت متبوع صادر شده، به وجود پتانسیل و زیرساخت‌های لازم در دانشگاه جهت ارائه این خدمت اشاره و این اقدام گامی در جهت دسترسی عادلانه بیماران نیازمند پیوند عنوان شده است.

خسروی با اشاره به اینکه بخش پیوند کبد استان در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد راه‌اندازی و خدمات لازم به نیازمندان ارائه می‌شود، اظهار کرد: عمل‌های جراحی پیوند کبد در کشور برای نخستین‌بار در سال ۱۳۷۲ و در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی‌سینا شیراز و بیمارستان امام خمینی تهران، ۲ مرکز بزرگ پیوند کبد ایران با حجم بالا هستند که سالانه صدها عمل جراحی کبد در آن‌ها انجام می‌شود، مطرح کرد: در کشور علاوه بر شیراز و تهران در کرمان، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و رشت نیز پیوند کبد انجام می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل جلسه بازتوزیع نیروی انسانی در حوزه پزشکان متخصص و فوق تخصص با حضور معاون درمان وزارت متبوع خبر داد و افزود: در این جلسه رئیس امور هیأت علمی، مدیر درمان و مسئول امور پزشکان معاونت درمان دانشگاه حضور داشتند، گزارشی از تعداد و تنوع خدمات پزشکی در استان ارائه شد.

خسروی بیان داشت: حدود ۶۰ متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی در استان تا ماه‌های آینده جذب و به ارائه خدمت می‌پردازند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول