اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاد اقتصاد: اغتشاشات آثار مخرب در بلند مدت بر اقتصاد کشور دارد

استاد اقتصاد و کارشناسی مسائل سیاسی یکی از آثار مخرب آشوب در جمهوری را تاثیر بلند مدت در اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر در مقطع زمانی خاص آشوبات کاهش پیدا نکند، آنگاه در بلند مدت اثر خود را در اقتصاد و پیشرفت‌های دولت می‌گذارد.

استاد اقتصاد: اغتشاشات آثار مخرب در بلند مدت بر اقتصاد کشور دارد

غلامرضا خانکشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ایجاد آشوب در چند روز اخیر خسارت زیادی را به مردم و جامعه وارد کرده است، اظهار کرد: تأثیر اغتشاشات اخیر بر اقتصاد کشور مجموعه‌ای از خسارات به اموال عمومی، بیت‌المال، انواع خودروهای آمبولانس، آتش‌نشانی، پلیس، ماشین‌آلات شهرداری‌ها، ساختمان‌های تجاری، اماکن اداری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد همچنین خسارات جانی، آسیب‌های روحی، روانی و تخریب آسایش و آرامش مردم را وارد کرده‌است.

وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در ایجاد آشوب در کشور گفت: ساماندهی اعتراضات در جمهوری اسلامی و از طریق فضای مجازی و در نتیجه قطعی اینترنت در چند روز اخیر، باعث ایجاد زیان‌های بسیاری به مردم و کسب‌وکار آنان شده است.

استاد اقتصاد و کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اینستاگرام در سال‌های اخیر علاوه بر حضور اجتماعی و سیاسی به یک شبکه اقتصادی نیز بدل شده است، تصریح کرد: موضوع بسیار مهم در ارتباط با اغتشاشات اخیر، تعطیلی بسیاری از مشاغل اینترنتی حاضر و فعال در این پلتفرم پرطرفدار است زیرا قابلیت اشتغال در اینستاگرام به گونه‌ای است که بیش از یک میلیون نفر در آن به صورت رسمی اشتغال دارند و تماما در ایام اغتشاش ناچار به تعطلی کسب‌وکار بودند.

به گفته خانکشی‌پور، فعالیت‌های خرابکارانه اینستاگرام و حمایت از اغتشاش توسط این شبکه، موجب محدود کردن دسترسی به آن شد و در نتیجه آن، به بسیاری از مشاغل اینترنتی در این شبکه زیان سنگین وارد گردید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تاثیر مخرب آشوب در اقتصاد کلان کشور بیان کرد: مهم‌ترین خسارت‌های حاصل از اغتشاشات بر اقتصاد کلان است زیرا امنیت سرمایه‌گذاری بالاخص سرمایه‌گذاری خارجی که در دولت سیزدهم رشد بسیار چشمگیری داشته، می‌تواند شدیدا از اغتشاش متأثر شود و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد.

استاد اقتصاد و کارشناسی مسائل سیاسی یکی از آثار مخرب آشوب در جمهوری را تاثیر بلند مدت در اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر در مقطع زمانی خاص آشوبات کاهش پیدا نکند، آنگاه در بلند مدت اثر خود را در اقتصاد و پیشرفت‌های دولت می‌گذارد.

به گفته خانکشی‌پور، اغتشاش می‌تواند باعث شود توافق‌ها با طرف‌های خارجی در هر سطحی و با هر کشوری دچار اختلال و یا حتی اجرای آن متوقف گردد.

وی با اشاره به کاهش ارزش بورس بعد از آشوب‌های اخیر در کشور بیان کرد: بورس اوراق بهاءدار و ارزش سهام در آن، پس از اصلاح رفتار دولت، رنگ و رخ آرامش به خود گرفته بود و روندی معمولی پیدا کرده بود که بر اثر اغتشاشات اخیر مجددا با فرار سرمایه از بورس به سمت بازارهای با ریسک کمتر حرکت کرد و موجب ریزش مجدد قیمت‌ها شد.

استاد اقتصاد و کارشناس مسائل سیاسی یکی از ریشه‌های اغتشاش در کشور را در نشر فرهنگ سرمایه‌داری در اقتصاد ایران دانست و افزود: رویکرد غربگرا و لیبرال دولت‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی، عملا اقتصاد و فرهنگ و سیاست را به مسلخ فردگرایی و نظام اجرایی کشور را تا سرحد ناکارآمدی پیش برده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول