اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کم‌کاری‌ در حوزه فرهنگی گفت: از تربیت قرآنی غافل شدیم و کاری در این خصوص انجام ندادیم.

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در همایش استانی وقف بر ترویج این فرهنگ تاکید و اظهار کرد: بعد از انقلاب تعداد موقوفه‌ها افزایش یافت اما می‌طلبد موقوفات بیشتری در زمینه‌های مختلف انجام شود.

وی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر را عده‌ای اشرار و آشوبگر مدیریت می‌کنند، آنها پرچم که نماد ملیت، دین و مذهب ما است را به آتش می‌کشند کسی هم چیزی نمی‌گوید و اعتراضی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط کنونی و حوادث اخیر نتیجه بی‌اعتنایی معنوی است، افزود: نشستیم و نگاه کردیم و در نتیجه غفلت، بی‌خیالی و بی‌اعتنایی به امورات معنوی اشرار به میدان آمدند البته مردم در میدان هستند اما در مواردی نسبت به توسعه و ترویج معنویت ضعیف عمل کردیم.

حسینی با اشاره به رها شدن فضای مجازی عنوان کرد: امروزه فرزندان ما به وسیله برنامه‌هایی که دشمن در فضای مجازی ارائه می‌کند تربیت می‌شوند و با قرآن و اسلام و حجاب بیگانه هستند که زنگ خطر جدی است.

وی ادامه داد: کسی که از مسیر قرآن، نماز، حجاب و حیا خارج شود در زیر حاکمیت آل‌سعود،داعش و استکبار قرار می‌گیرد و دچار فساد و فحشا می‌شود اگر چنین افرادی بر یک جامعه حاکم شوند قرآن و حجاب نفس نخواهند کشید.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در خیلی موارد پول برای هزینه وجود دارد اما وقتی به قرآن می‌رسیم پول‌ها و اعتبارات تمام شده و نتیجه هم همین است که امروز در کشور شاهد هستیم، خانواده‌ها برای فرزندانشان حاضر هستند هر کاری انجام دهند اما وقتی به قرآن و برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی می‌رسیم نه وقتی وجود دارد و نه پولی.

حسینی با انتقاد از کم‌کاری‌ در حوزه فرهنگی بیان کرد: اجازه ندهیم جامعه‌ای که به وسیله فضای ولنگار مجازی تربیت می‌شود به اراذل و اوباش تبدیل شود که راه آن تربیت دینی و قرآنی و توجه و اجرای برنامه در این زمینه است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوادث اخیر را محکوم می‌کنیم، گفت: لازم است در حوزه قرآن و معارف اسلامی بیشتر کار و تلاش شود تا جوان و نوجوان ما با فراخوان یک خانم معلوم‌الحال به خیابان کشیده نشوند.

وی عنوان کرد: نیازمند وقف بیشتر برای کمک به خانواده‌های نیازمند، دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در پایان از توزیع ۴۹۰ بسته مهر تحصیلی در استان خبر داد و یادآور شد: این بسته‌ها با اعتبار ۴۸۰ هزار تومان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

گفتنی است در پایان این همایش از واقفان و فعالان قرآنی و نفرات برتر چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تحلیل شد.
 


انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول