اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| پیشنهاد تقویت سامانه‌‌های دریافت شکایت/ اطمینان مردم به رسیدگی سریع به مشکلات بیشتر می‌شود

سردبیر فارس من می‌گوید: یک دلیل تمایل مردم به فضای مجازی این است که وقتی یک مشکل جامعه در شبکه‌های مجازی منعکس می‌شود بیشتر توجه مسوولان را جلب می‌کند؛ اما باید رویه تغییر کند و مردم اگر با مشکلی مواجه شدند به راحتی در سامانه‌های داخلی شکایت کنند و مطمئن باشند که نتیجه می‌گیرند.

فارس من| پیشنهاد تقویت سامانه‌‌های دریافت شکایت/ اطمینان مردم به رسیدگی سریع به مشکلات بیشتر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار هدایت فضای مجازی به جای فیلترینگ شده اند.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: سال ها است که وقتی درباره مدیریت فضای مجازی صحبت می کنیم همه برداشت به فیلتر کردن می کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که مردم به فضای مجازی تمایل دارند این است که ایرادات و مشکلاتی که در جامعه می بینند وقتی در شبکه های مجازی منعکس می شود بازخورد بیشتری می گیرد و توجه مسوولان را جلب می کند. مردم احساس می کنند که وقتی یک مشکلی وجود دارد تا وقتی که رسانه ای نشده عزم جدی برای برخورد با آن وجود ندارد.

این سردبیر فارس من می گوید: این سیاست باید تغییر کند؛ به این معنا که اگر مردم با ایراد یا مشکلی مواجه شوند یا احساس کردند که بی عدالتی رخ داده بتوانند این مشکلات را به راحتی از طریق سامانه های داخلی و ملی گزارش کنند و پیگیری و نتیجه را ببینند و اطمینان پیدا کنند که رسیدگی به درخواست های آنها در بستر شبکه ملی و داخلی مفیدتر و شفاف تر از خارج از شبکه ملی است.

وی ادامه داد: به این ترتیب، این موضوع که شاهد بازتاب اتفاقات ناخوشایند و موضوعات مایوس کننده در فضای مجازی هستیم هم کاهش می یابد.

به گزارش فارس، علاوه بر بخش های متولی رسیدگی به تخلفات و شکایت ها در کشور، دستگاه های اجرایی هم سامانه‌هایی برای ثبت و پیگیری شکایات مردمی دارند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول