اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نویسنده همدانی: هنرمند و ورزشکار در هر زمینه‌ای مرجع فکری نیست/ قانون برای همه یکسان اعمال شود

یک نویسنده همدانی با بیان اینکه هنرمند و ورزشکار در هر زمینه‌ای مرجع فکری نیستند و نباید در هر موضوعی از آنها الگوبرداری شود، گفت: یک فرد هنری یا ورزشی در رشته خود متبحر بوده و متخصص است و قرار نیست هر تحلیل اجتماعی که دارد، درست باشد.

نویسنده همدانی: هنرمند و ورزشکار در هر زمینه‌ای مرجع فکری نیست/ قانون برای همه یکسان اعمال شود

سید میثم موسویان یکی از نویسندگان برجسته همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هنرمندان به عنوان افرادی که الگوی جوانان و نوجوانان هستند باید به رفتارهای خود به ویژه در مواقع بحرانی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: هنرمند، فوتبالیست و کسانی که در رشته خاصی تبحر خاصی دارند، تا زمانی که در حیطه کاری خود اظهار نظر می‌کنند، قابل اعتنا هستند اما اگر در غیر از حیطه کاری خود نظر دهند، باید این اظهارات به بوته نقد گذاشته شده و به عنوان یک فرد عادی با این فرد برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه یک فرد هنری یا ورزشی در رشته خود متبحر بوده و متخصص است و قرار نیست هر تحلیل اجتماعی که دارد، درست باشد، گفت: هنرمند یا ورزشکار قرار نیست حتما هر دیدگاهی در مورد مسائل اجتماعی نظیر حجاب و یا ارائه می‌کند درست باشد و با توجه به محبوبیت آنها نباید همه دیدگاه‌های شخصی آنها درست‌انگاری شود.

این نویسنده همدانی با اشاره به اینکه این هنرمندان و ورزشکاران به مدد رسانه ملی و تریبونی که در اختیار دارند مطرح شده‌اند، عنوان کرد: این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود که هنرمندان و ورزشکاران مرجع نیستند و بسیاری از آنها هم کار فکری نمی‌کنند که برخی بخواهند به عنوان الگو از آنها حمایت یا تبعیت کنند.

موسویان اضافه کرد: در مسائل اجتماعی محبوبیت یک هنرمند باعث می‌شود افکار خود را نیز به نوجوانان منتقل کرده و آنها را تحت تاثیر قرار دهد که باید با این موضوع بر اساس عقلانیت برخورد کرد که هر دیدگاهی از سوی آنها نباید به عنوان مرجع قرار گیرد.

وی افزود: در بحران اخیری که رخ داد متاسفانه همین موضوع رخ داد و افرادی دانسته و ندانسته با موضع‌گیری خود باعث شدند، نوجوانانی که این هنرمندان و ورزشکاران را دوست دارند تحت تاثیر قرار گیرند و در زمین آنها بازی کنند و ته ماجرا را نیز در نظر نگیرند.

این نویسنده یادآور شد: نمی‌توان گفت هنرمند نباید نظر شخصی خود را بیان کند زیرا هر کسی دیدگاه و نظر شخصی دارد اما باید بداند وقتی نظری در تریبون جمعی و رسانه‌ای منتشر می‌شود باید مطابق با قوانین باشد و باید تبعات آن نظر را سنجیده و بعد بیان شود.

موسویان با تاکید به اینکه هر کسی که می‌خواهد در هر تریبونی حرفی بزند باید ابتدا تحلیل کرده و تبعات اجتماعی آن را در نظر بگیرد، تصریح کرد: قانون هر کشوری مشخص می‌کند که اگر کسی زندگی خاص خود را تبلیغ کند و باعث شود یکپارچگی یک مملکت از بین برود باید مرجع رسیدگی به او تفهیم اتهام بکند و با این افراد برخورد قاطعی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی قصد دارند به هر قیمتی به عنوان لیدر اجتماعی ظاهر شوند که به دنبال آن مباحثی چون تجزیه، دوگانگی و تخریب اموال عمومی رخ می‌دهد، این افراد باید بدانند در هر کشوری صف معترض جدا است و نباید در یک موقعیتی اظهارنظری کند که به تجزیه و دوگانگی دامن بزنند و باید با آنها برخورد شود.

این نویسنده با تاکید بر اینکه یک هنرمند باید بداند در مواقع حساس با چه کسانی همصدا شده است، افزود: یکی از اشکالات این است که قانون برای همه یکسان اعمال نشده، مثلا اگر ما گشت ارشاد می‌خواهیم باید برای پوشش‌های خاص برخی هنرمندان در جشنواره‌ها هم راه بیفتد نه اینکه برای دیگر افراد و یا در زمان‌های خاص باشد.

موسویان تاکید کرد: انتظار بنده هنرمند از مسوولان این است که قانون برای همه یکسان اعمال شود و هنرمند و غیر هنرمند با هم دیده شوند و قانون با صراحت و قاطعیت اجرا شود، این مسئله‌ای است که هم به حاکمیت و هم به کسانی که توهین کردند، مربوط می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول