اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سلبریتی‌ها نام و شهرت‌شان از صدقه سری جمهوری اسلامی است/عذرخواهی کمترین کار در برابر ملت ایران است

امام جمعه موقت کرمان گفت: سلبریتی‌ها که با پول این ملت و بیت‌المال نام و شهرتی پیدا کردند، بدانند نام و شهرت‌شان را به‌واسطه جمهوری اسلامی دارند و گرنه آنها گمنام بودند و ‌کسی در جامعه آنها را نمی‌شناخت و آنها هم باید تکلیفشان معلوم شود.

سلبریتی‌ها نام و شهرت‌شان از صدقه سری جمهوری اسلامی است/عذرخواهی کمترین کار در برابر ملت ایران است

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در زمینه مسائل و اتفاقات اخیر کشور اظهار داشت: حوادث اخیری که در کشور رخ داد از چند جهت قابل تحلیل است؛ اول این که ما باید بدانیم از همان روز اول  پیروزی انقلاب اسلامی دشمن داشته‌ایم و خواهیم داشت و این دشمن دست از سر ملت ایران و انقلاب ما بر نخواهد داشت، مگر اینکه ملت انقلاب‌شان را واگذار و عقب‌نشینی کنند.

وی ادامه داد: اما ملت ما نشان دادند در مقابل همه فشارهای دشمن اعم از جنگ میدانی، جنگ تبلیغاتی، تهاجم  فرهنگی و تحریم اقتصادی حاضرند همه این سختی‌ها را تحمل کنند اما عقب‌نشینی نکنند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه حوادث اخیر هم یکی از رفتارهایی‌ست که دشمن در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب با ملت ایران داشته است، عنوان کرد: دشمن به‌دنبال این است که از هر فرصتی آشوب به پا کند و چهره ایران را در سطح بین‌المللی مخدوش کند.

وی افزود: جهت دوم اینکه، کسانی که وارد این عرصه شدند دو گروه هستند، یک گروه کسانی که حساب شده و به‌صورت لیدر وارد شدند و خود را پشت ماجرا پنهان کردند و یک عده جوان که احساساتی و شعور خاصی هم دارند و بدون توجه به عواقب آن وارد میدان شدند و رفتارهای اینچنینی را انجام می‌دهند.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان اعلام کردند، باید با  لیدرها و افرادی که با خارج ارتباط دارند و از آن‌جا خط می‌گیرند، قاطعانه برخورد شود و به اشد مجازات برسند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه دشمن سال‌ها روی جوانان کار کرده و حتی در بازی‌های رایانه تلاش کرده‌اند یکسری حرکت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهند، بیان داشت: گروهی هم که غافل بودند و ندانسته وارد این میدان  شدند، باید به آنها هم تذکر داده شود که حواس آنها جمع شود و قطعا آنها هم باید صف‌شان را از این آدم‌های اغتشاش‌گر جدا کنند.

 حجت‌الاسلام عرب‌پور با اشاره به اینکه ملت الحمدالله در این ماجرا نشان دادند که با اغتشاشگران همراهی نمی‌کنند، گفت: متاسفانه یک‌سری آدم‌های بی‌بصیرت در کشور هستند که بر سر شاخه نشستند و بن می‌برند، در حالی که می‌دانند اگر آسیبی به این نظام و امنیت آن برسد خودشان اولین قربانی‌های این مسأله هستند، لذا این افراد با بی‌بصیرتی بنزینی بر این آتش ریختند و آتش را شعله‌ور کردند که این افراد باید از ملت عذرخواهی کنند و از حرکت‌های خود و خدمتی که به این آشوب کرده‌اند، توبه کنند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در اصل شاید مایل به این مسأله نبودند و آمدند بر آن دامن زدند و نیرویی که باید پاسدار امنیت باشد را اینگونه زیر سوال برده و تخریب و تضعیف کردند تا اغشتاشگران بتوانند از این سستی و حرف‌های که این آدم‌ها زدند تحریک شوند و به ماموران نیروی انتظامی ‌حمله‌ور شوند.

عرب‌پور تأکید کرد: این آدم‌ها باید حواس‌شان جمع باشد که در کدام میدان هستند و با چه ادبیاتی می‌خواهند وارد این عرصه شوند و بدانند دشمن از رفتارهای آنها سوءاستفاده خواهد کرد و برای چندمین بار خواص بی‌بصیرت هم در این ماجرا سهمیم بودند که باید هوشیار شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: در  رابطه با مرحومه امینی همه مسؤولان دلسوزی کردند و  رئیس‌جمهور شخصا با خانواده او تماس گرفت و ابراز تاسف کرد.اما اگر معلوم شد این قضیه طبیعی ‌است و ‌کسی در این مسأله مقصر نیست باید افرادی که با اظهارنظر جوانان را به میدان کشاندند و عنوان کشته را مطرح کردند، عذرخواهی کنند.

وی اظهار داشت: سلبریتی‌ها که با پول این ملت و بیت‌المال نام و شهرتی پیدا کردند، بدانند نام و شهرت‌شان را به‌واسطه جمهوری اسلامی دارند و گرنه آنها گمنام بودند و ‌کسی در جامعه آنها را نمی‌شناخت و آنها هم باید تکلیفشان معلوم شود. اگر بنا باشد مسؤولان ما آنها را رها بگذارند و هرکس هرطور و به هر شکل خاصی بخواهد حرف بزند این درست نیست.

وی متذکر شد: آدم‌ها یک حدی و مرزی دارند و نباید پای خود را از آن فراتر بگذارند، اما متاسفانه این مسأله در کشور ما رها است و باید حساب و کتاب پای آنها گذاشته شود.

اتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول