اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

5 کشته و مجروح در سقوط بالگرد نظامی نیروی دریایی مکزیک

نیروی دریایی مکزیک از سقوط یک فروند بالگرد شناسایی و کشته شدن سه خدمه آن و جراحت چند نفر دیگر خبر داد.

5 کشته و مجروح در سقوط بالگرد نظامی نیروی دریایی مکزیک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی مکزیک از سقوط یک بالگرد شناسایی خود و کشته شدن سه خدمه آن و جراحت چند نفر دیگر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیروی دریایی مکزیک اعلام کرد که در پی سقوط یک بالگرد شناسایی در ایالت «تاباسکو» سه تفنگدار دریایی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

نیروی دریایی مکزیک اعلام کرد که بالگرد «یوروکوپتر» حین گشت‌زنی سقوط کرد. نیروی دریایی مکزیک افزود که علت سقوط این بالگرد در دست بررسی است.

این حادثه دو روز پس از آن رخ داد که مقامات مکزیکی اعلام کردند که سقوط یک بالگرد دیگر نیروی دریایی در ماه ژوئیه که منجر به کشته شدن ۱۴ تفنگدار دریایی شد به دلیل کمبود سوخت بوده است. بالگرد آمریکایی «بلک هاوک» نیروی دریایی مکزیک در شهر «لوس موچیس»  در ایالت «سینالوآ» نزدیک سواحل اقیانوس آرام سقوط کرد.

نیروی دریایی مکزیک در آن برهه گمانه زنی‌ها در زمینه ربط دادن این حادثه با دستگیری  رئیس کارتل مواد مخدر در مکزیک را رد کرد. مقام‌های مکزیکی اعلام کردند که رئیس کارتل مواد مخدر که به دلیل سازماندهی شکنجه و قتل یک مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر مجرم شناخته شده بود،  در شمال مکزیک بازداشت شد و پرونده‌ای که مدت‌ها به تنش میان ایالات متحده و مکزیک منجر شده بود را یک گام به حل و فصل نزدیک کرد. 

یو اچ-۶۰ بلک هاوک، بالگرد نظامی چند منظوره و ترابری آمریکایی است که در شرکت «سیکورسکی» تولید می‌شود.

 

چندی قبل نیز  یک مقام آمریکایی دولت مکزیک را تهدید کرد که در صورت خرید جنگ افزارهای روسی تحریم می‌شود. «هوگو رودریگز» از معاونان وزارت خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود، اگر مکزیک سلاح‌های روسی خریداری کند، تحریم خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول