اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خدمات شرکت حسابداری و مالیاتی

امروزه شرکت های حسابداری و خدمات مالیاتی که در حوزه مالی و مالیاتی فعال هستند به عنوان یک شغل شناخته می شوند. این شرکت های خدماتی از قبیل حسابداری و مالیاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند و سعی بر این دارند که با سازماندهی کردن کارها و یکپارچگی خدمات، بهای تمام شده امور مربوطه را کاهش دهند.

خدمات شرکت حسابداری و مالیاتی

معمولا این شرکت ها تحت عنوان شرکت حسابداری فعالیت می کنند و در کنار امور مربوط به حسابداری مباحث مالیاتی را نیز پیش می برند و به عبارتی خدمات مالیاتی را نیز در کنار حسابداری انجام می دهند. البته دلیل این موضوع وابسته بودن حسابداری و مالیات به یکدیگر است. این دو رابطه مستقیم با هم دارند. حسابداری به گزارشگری مالی می­پردازد که یکی از آن گزارشات صورت سود و زیان است و مشهورترین قسمت مالیات هم موضوع مالیات بر درآمد است که همه کسب و کارها با آن سر و کار دارند و ماخذ مالیات بر درآمد نیز درآمد مشمول مالیات یا به عبارتی همان سود فعالیت واحد اقتصادی است. در این حین بسیاری از مباحث دیگر مالیاتی هم وجود دارد که حسابداران با آن سرو کار دارند مانند مالیات حقوق و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد مالیات که تعداد آنها بسیار است.

شرکت های حسابداری و خدمات مالی شخصیت حقوقی دارند و به دلیل ثبت رسمی و داشتن شناسه ملی و شماره ثبت از اعتبار نسبی برخوردار هستند. اعتبار آنها می تواند نسبت به سایر شرکت های همکار خود یا نسبت به اشخاص حقیقی ارائه دهنده این خدمات مقایسه شود. این شرکت ها معمولا به خاطر دلایل مذکور قابل اطمینان تر از یک شخص معمولی است که در این حوزه فعال است. اما با همه این اوصاف نمی­توان به طور قطع اعلام کرد که شرکت های حسابداری و مالیاتی بهتر از افراد معمولی جهت دریافت خدمات برای کسب و کارها هستند.

شرکت های بسیاری به طور مستقل در شهرهای مختلف در این حوزه فعالیت دارند و برخی در چندین شهر حتی شعبه هم دارند. در این بین تقریبا کسانی موفق هستند که هم دانش بالای حسابداری و مالیاتی دارند و هم از نظر کیفیت خدمات و مشتری مداری نسبت به سایرین برتری دارند. البته فاکتورهای رقابتی مانند به روز بودن از نظر تکنولوژی و ابزارهای کاربردی را هم باید در نظر گرفت که مبحثی بسیار خاص و ویژه برای این شرکتها می باشد.

مدیرانی که در شرکت حسابداری یا خدمات مالی کار می کنند یا به نوعی موسس آنها هستند معمولا دانش آموختگان و افراد با تجربه و باهوش در زمینه حسابداری هستند. تاسیس این واحدهای حقوقی علاوه بر دانش فنی ملزم به داشتن یک مدیریت خوب و با کفایت و همچنین داشتن ساز و کار مدیریتی در زمینه های بازاریابی و فروش است.

خدمات شرکت حسابداری

همانطور که در مطالب فوق گفته شد شرکت حسابداری علاوه بر انجام امور حسابداری خدمات مالیاتی نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. ساز و کار هر یک از شرکت ها و خدمات آنها می تواند با هم متفاوت باشند برخی در کنار این موضوعات خدمات حسابرسی و بیمه ای نیز ارائه میکنند و سعی بر آن دارند که خدمات آنها کامل و جامع باشد و به نوعی می تواند یک مزیت رقابتی برای آنها هم باشد. به همین موجب شرکت های حسابداری برای ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی حداقل نیاز به حضور حسابدار مالی و حسابدار مالیاتی هستند تا به کمک آنها امور را پیگیری کنند.

خدمات حسابداری شامل امور جاری حسابداری مانند ثبت اسناد و رویدادهای مالی که یکی از پیش نیازهای آن آشنایی با نرم افزارهای حسابداری است و همچنین اموری از قبیل مغایرت گیری بانک ها، حسابداری دریافت و پرداخت، حسابداری خرید و فروش با در نظر گرفتن قوانین مالیاتی مانند ارزش افزوده و... است.

شرکت حسابداری می تواند به صورت پاره وقت، تمام وقت، دورکاری و حضوری خدمات به مشتریان خود ارائه دهد و چگونگی همکاری کسب و کارها و مشاغل با این شرکت ها مربوط به شرایط آنها و توافق طرفین می باشد. این روزها بسیاری از مشاغل و کارفرمایان حقیقی و حقوقی با شرکت های حسابداری همکاری می کنند. شرکتهای حسابداری به دلیل به صرفه بودن خدماتشان از نظر میزان حقوق و دستمزد و همچنین کیفیت کارشان نظر مشتریان خود را جلب می کنند. این شرکت ها معمولا از مدیران ارشد و کارشناسان مختلف در حوزه های گوناگون تشکیل شده­اند تا بتوانند تنوع خدمات خود و سطح مهارت خود را ارتقا دهند و در صورت به وجود آمدن چالش های حسابداری و بحران های مالیاتی و بیمه ای از دانش متخصصین مربوط به همان حوزه استفاده کنند.

از نظر اجرای کار هم کار کردن با شرکت حسابداری مزایای مربوط به خود را دارد که آن را شرح می دهیم. کار در شرکتهای حسابداری و فرآیند اجرای امور معمولا به این گونه است که بعد از ارائه خدمت توسط شرکت به مشتری، فعالیت کارشناس مربوطه توسط مدیران بالا دستی و ارشد خود بررسی و کنترل می شود تا بدین ترتیب اشتباهات به حداقل برسد و کیفیت خدمت هم افزایش پیدا کند. همچنین موسسات خدمات مالی یک مزیت نسبت به حسابداران با شخصیت حقیقی دارند و این است که ترک مجموعه توسط حسابدار دیگر باعث چالش برای کسب و کارها نمی­شود و در صورت چنین اتفاقی یک نفر جایگزین برای ایشان در نظر گرفته میشود و این خود باعث اطمینان خاطر کارفرمایان می شود و این موارد یکی از عوامل ترغیب کننده برای همکاری با این موسسات و شرکتها می باشد.

رده بندی یا جایگاه حسابداران و تقسیم بندی بر اساس نوع فعالیت حسابدارها می تواند به این صورت باشد : کار آموز حسابداری یا کمک حسابدار، حسابدار، حسابدار ارشد یا سرپرست حسابداری، رئیس حسابداری و مدیر مالی. از نظر نوع تخصص و اجرا هم حسابداران می توانند به حسابدار مالی، حسابدار مالیاتی، حسابدار صنعتی یا بهای تمام شده و حسابدار مدیریت و ... تقسیم بندی شوند.

شرکت خدمات مالیاتی

به توجه به مطالب مذکور انجام امور مالیاتی به عنوان خدمات مالیاتی یکی از ارکان مهم در شرکتهای حسابداری است. فعالیت یک شرکت خدمات مالیاتی همانند یک شرکت حسابداری است و به عبارتی فقط با نام های مختلف شناخته می شوند ولی اساس کار هر کدام یکسان می باشد. مجدد تاکید می شود که امور حسابداری و مالیاتی به یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و از یکدیگر مجزا نیستند. ممکن است در برخی سازمانها به دلیل گسترده بودن کار و حجم بالای تراکنش های مالی دو گروه حسابداری و مالیاتی به صورت مجزا فعالیت ها را بر عهده بگیرند اما همه آنها در نهایت زیر نظر واحد مالی و مرتبط با هم امور را حل و رفع می­کنند. بدین ترتیب که حسابداری مالی با حسابداری مالیاتی مرتبط هستند و به همین موجب حسابدار مالی و حسابدار مالیاتی نیز به طور مستمر با یکدیگر در حال تبادل اطلاعات هستند. و ارتباط واحدها در سایر فعالیت های مالی و حسابداری نیز برقرار است.

همانطور که می دانید هر موضوع و مبحثی در کسب و کارها مانند حسابداری، فروش، بازاریابی، منابع انسانی و... نیاز به متخصص یا کارشناس مربوط به خود را دارد. مالیات هم در شرکت ها و برای اشخاص حقیقی یک چالش همیشگی است و نمی­توان منکر آن شد. موضوع مالیات آنقدر حائز اهمیت است که شاید در برخی مجموعه ها سرپرست یا کارشناس فروش و بازاریابی وجود نداشته باشد و مسولیت آن بر عهده مدیران اصلی باشد اما موضوع حسابداری و علی­الخصوص مالیات به خاطر حساسیت بالا و سطح اهمیتش که بسیار قابل لمس است باعث شده که در اغلب شرکتها یک حسابدار یا مشاور مالیاتی وجود داشته باشد یا حداقل یک نفر هست که هم امور حسابداری و هم مالیاتی را مدیریت می کند.

قوانین مالیاتی برای هر کسب و کاری وجود دارد و عدم انجام صحیح و به موقع تکالیف مالیاتی که نشات گرفته از همان قوانین مالیاتی است می تواند باعث جرائم سنگین و عواقب غیر قابل جبرانی را برای واحدهای اقتصادی رقم بزند. منطق نیز حکم میکند که در این جور مواقع پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه های جلوگیری از این اتفاقات هم برای مجموعه ها کمتر است.

برای انجام و دریافت خدمات حسابداری مالیاتی نیاز به یک حسابدار مالیاتی می باشد که هم با اصول حسابداری آشنا است و هم با قوانین مالیاتی مانند مالیات های مستقیم و ارزش افزوده که مالیات غیر مستقیم است آشنایی دارند. سازمان­ها برای رفع نیاز های خود در این مورد یا باید با حسابداران مالیاتی در ارتباط باشند و آنها را استخدام نمایند یا اینکه از کارشناسان شرکت های حسابداری بهره­مند شوند و به طور غیر مستقیم یک مدیر مالی در کنار خود داشته باشند.

مشاوره مالیاتی هم از دیگر خدمات مالیاتی است که کارفرمایان و کسب و کارها به آن نیاز پیدا خواهند کرد که در ادامه مطالب به آن می­پردازیم. مشاوره مالیاتی توسط مشاوران مالیاتی ارائه خواهد شد و روش های گوناگونی دارد. پس با ما در رابطه با این موضوع همراه باشید.

خدمات مشاور مالیاتی

امروزه با توجه به پیچیده تر شدن قوانین مالیاتی و سیاست های جدیدی که سازمان امور مالیاتی برای هوشمند سازی نظام مالیاتی و مالیات ستانی متکی بر اسناد و مدارک در نظر گرفته است، نیاز به مشاور مالیاتی بیش از پیش شده است. با توجه به اتفاقات جدید مالیاتی و قوانین نو ظهور مالیات، اشخاص حقیقی هم که نسبت به قبل درگیری کمتری با مالیات داشتند به تکاپو افتاده­اند. به دلیل تجربه و آگاهی کمتر اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل نسبت به اشخاص حقوقی و حجم بالای گردش مالی خیلی از آنها که دلیل آن هم واسطه گری است، باعث این شده است که حساب­های شخصی آنها مورد بازخواست و بررسی قرار گیرد. این موضوع فقط بخشی از چالش های جدید اشخاص حقیقی و بعضا مدیران شرکت ها می باشد که دلیل آن هم مالیات بر تراکنش های مشکوک بانکی و مالیات دستگاه های کارت خوان و درگاه های پرداخت الکترونیک است.

با این اوصاف اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز به حضور یک مشاور مالیاتی در کنار مجموعه خود هستند تا بتوانند به تکالیف مالیاتی خود بهتر رسیدگی کنند و از رهنمود های مشاوران در راستای سلامت مالیاتی مجموعه خود بهره ببرند. مشاور مالیاتی هم می تواند هم شخص حقیقی باشد و هم شخص حقوقی که همان شرکت ها یا موسسات خدمات مالی و مالیاتی هستند و دارای شناسه ملی و شماره ثبت می باشند. روش های مشاوره مالیاتی هم انواع و اقسام مختلف دارد که آنها را مطرح می کنیم. مشاوره مالیاتی می تواند از نظر نوع اجرا به مشاوره مالیاتی تلفنی، آنلاین و حضوری تقسیم بندی شود و از طرف دیگر می تواند به صورت پروژه ای، دورکاری، نیمه وقت و ... انجام شود. انتخاب این روش ها و مسیر ها مربوط به توافق مشاور مالیاتی و مشاوره گیرنده است و با توجه به سطح اهمیت موضوع و شرایط طرفین می تواند توافق صورت گیرد. حالا قرار است در مورد مشاور مالیاتی به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری بیشتر صحبت کنیم . شما هم اگر نیاز به مشاوره مالیاتی دارید پیشنهاد میکنیم با مشاوران مالیاتی شرکت خدمات مالیاتی و حسابداری مالی­کده تماس حاصل نمایید و از خدمات این شرکت بهره­مند شوید.

مشاوره مالیاتی تلفنی: این حالت یکی از سریعترین و کم هزینه ترین روش ها می­باشد فقط کافی است با تلفن ثابت یا موبایل با مشاور مربوطه تماس حاصل نمایید و موضوع مالیاتی خود را مطرح کنید.

مشاوره مالیاتی حضوری: مشاوره به صورت حضوری یکی از رایجترین روش­های مشاوره مالیاتی است و معمولا هزینه بیشتری نسبت به بقیه دارد. بدین ترتیب که در یک زمان و مکان خاص مشاور مالیاتی و طرف مقابل یکدیگر را ملاقات می کنند و به صورت حضوری و با در دست داشتن اسناد و مدارک مربوطه به مباحث مالیاتی مربوطه می پردازند.

مشاوره مالیاتی آنلاین: مشاوره آنلاین یک روش جدید و مدرن است که محدودیت های جغرافیایی را حذف کرده است و کافی است با دسترسی به اینترنت و یک کامپیوتر یا موبایل به کمک ابزارهای مربوطه یا شبکه های اجتماعی مانند واتساپ، اسکایپ و گوگل میت و... در هر جای دنیا به صورت انفرادی یا گروهی جلسه مشاوره را برگزار کرد و اسناد و مدارک را هم به صورت آنلاین در اختیار یکدیگر قرار داد. مشاوره مالیاتی آنلاین می تواند به صورت صوتی، تصویری یا هر دو آنها به صورت همزمان باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول