اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بحران نورداستریم بزرگ‌ترین نشت گاز لوله در تاریخ

یک نهاد زیرمجموعه سازمان ملل گزارش داد نشست گاز از 2 خط لوله نورداستریم 1 و 2 در دریای بالتیک به بزرگ‌ترین نشت گاز متان در تاریخ بشر منجر شده است.

بحران نورداستریم بزرگ‌ترین نشت گاز لوله در تاریخ

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل گزارش داد که آسیب واردشده به دو خط لوله نورداستریم در دریای بالتیک به بزرگ‌ترین نشت ثبت‌شده متان در تاریخ بشر تبدیل شده است.

گاز متان یک گاز گلخانه‌ای است اما نسبت به دی اکسید کربن عمر کمتری دارد و نشتی آن از خط لوله نورداستریم در تصاویر ماهواره‌ای به طور کامل نمایان است.

مانفردی کالتاگرون، دبیر بین‌المللی واحد نظارت بر آلاینده متان سازمان ملل می‌گوید: این خیلی بد است و احتمالا بزرگ‌ترین آلودگی‌ای خواهد بود که تا کنون به ثبت رسیده است.

محققان موسسه GHGsat که با استفاده از ماهواره آلایندگی متان در جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار می‌دهند، اعلام کردند که نرخ ورود متان به هوا فقط در یکی از 4 شکاف ایجادشده در خطوط لوله نورداستریم معادل 22 هزار و 920 کیلوگرم در ساعت است.

این موسسه در بیانیه خود آورده این میزان آلایندگی برابر با آلایندگی ناشی از سوختن 285 تن زغال سنگ در ساعت است.

GHGsat  اعلام کرده این نرخ بسیار بالاست به خصوص آنکه 4 روز از زمان این آلایندگی گذشته است.

بهبود فناوری‌های ماهواره‌ای، توانایی دانشمندان در نظارت بر آلایندگی متان در جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی سال‌های گذشته افزایش داده و برخی دولت‌ها امیدوار هستند این موضوع بتواند به شرکت‌ها در تشخیص و جلوگیری از ورود آلاینده متان به جو کمک کند.

تاکنون تحلیل‌های زیادی درباره علت نشت گاز از دو خط لوله نورداستریم 1 و 2 که گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اروپا می‌برد مطرح شده اما هنوز علت قطعی آن مشخص نیست. هم روسیه و هم اتحادیه اروپا گفته‌اند که احتمالا این حادثه یک خرابکاری است.

پایان پیام/ ت 100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول