اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

موج‌سواری دشمنان بر اغتشاشات و تشدید ایران‌هراسی

ضرغامی گفت: دشمنان ایران بر روی ایران هراسی تمرکز کرده اند و اغتشاشات چند روز گذشته هم به آنها کمک کرده که بگویند ایران امنیت ندارد.

موج‌سواری دشمنان بر اغتشاشات و تشدید ایران‌هراسی

به گزارش خبرنگار فارس، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در  همایش «توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و دانش بنیان»، که امروز در کوشک باغ هنر در مجموعه اراضی عباس آباد برگزار شد، گفت: قرآن تاکید دارد که بگردید و نظر کنید به آنچه می‌بنید. نظر باید تامل و تعمق و تدبر باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری یک جایگاه ایدئولوژیک الهی و قرآنی دارد گفت: ما گردشگری مذهبی و زیارتی داریم که به نوبه خودش بسیار ارزشمند و مزیت نسبی ماست باید بدانیم اینها از هم جدا نیست. نباید بین گردشگری مذهبی و زیارتی با دیگر گردشگری ها تفاوت ایجاد کنیم و آن را سکولار بدانیم و این دو یکی است و نگاه ما به این مساله اعتقادی است. 

ضرغامی با اشاره به ورود فناوری های نوین در حوزه گردشگری گفت: دنیا در این چند روز خواست القا کند که همه جوانان ایرانی ناراضی اند اما جوانان ما در  حوزه اقتصاد دیجیتال گردشگری که حوزه مهمی است، فعال هستند.

وی با بیان اینکه رقمی معادل  ۵ تا ۶ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد دیجیتال گردش مالی داریم ابراز داشت: به اعتقاد من این رقم باید بیش از این شود، در حالیکه در حال حاضر چند کارگزار بزرگ در این حوزه داریم که ۸۰ درصد این سهم مرتبط با آنهاست اما آنچه برای ما مهم است، فعال کردن جوانان و ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نو است و وظیفه دولت حمایت از آنهاست.

وزیر گردشگری با بیان اینکه اگر تسهیلات، امکانات و مجوزی نیاز است باید در این حوزه ای که میکرو بازیگرانی دارد، وارد شد ادامه داد: به این دلیل باید به میکروبازیگران اهمیت داد چون جریان قدرت جای خود را به قدرت جریان داده است و بدون توجه به میکروقدرت ها نمی توان موفق بود.

وی افزود: ظرفیت های کوچک متکثر در جامعه هر کدام حوزه وسیعی دارد و حوزه تنوع هاست.

ضرغامی گفت: امروز دشمنان ایران بر روی ایران هراسی کار می کنند، حوادث چند روزه هم کمک کرده به آنها که بگویند ایران امنیت ندارد.

وی با بیان اینکه برخی کشورها قدرت گردشگری ندارند و خودشان را می کشند که ظرفیت ایجاد کنند ابراز داشت: اما ما همه ظرفیت های گردشگری داریم و گمشده ما در مسائل مدیریتی کشور، در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیازمند واسطه گری هستیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه دنیای دیجیتال و ارتباطات امکان عظیمی در اختیار بشریت قرار داده است، گفت: خدمات ما نقش پل زدن میان مزیت های گردشگری و مردمی است که مشتاق و علاقه مند به سفر هستند.

پایان پیام/ ت 73

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول