اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس دانشگاه آزاد کردستان: سلبریتی‌هایی که از ضدانقلاب خط می‌گیرند از مردم نیستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: این عین ناجوانمردی است، فردی که به برکت این نظام به بالندگی و شهرت رسیده است امروز خط حرکت خود را از رهبران جبهه باطل در آن سوی مرزها می‌گیرند و قطعا اینها از مردم ما نیستند.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان: سلبریتی‌هایی که از ضدانقلاب خط می‌گیرند از مردم نیستند

قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته به بهانه فوت یکی از هموطنان کُردمان مسائل و حواشی در کشور ما شکل گرفته که واقعا نیاز به بررسی موشکافانه از ابعاد مختلف دارد.

وی گفت: مردم کردستان مردمان با عاطفه و احساسی هستند و از هر مرگی نگران می‌شوند، اما این اتفاق که برای این هم‌وطن افتاد متاسفانه فضایی برای سوءاستفاده دشمنان ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان افزود: البته اینگونه تاخت و تاز دشمنان و سوار شدن بر مسائل ایران از سوی معاندین به دلیل پویایی نظام، موضوع تازه‌ای نبوده و این مورد آخر هم نخواهد بود.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: مردم باید در چنین شرایطی که دشمن امنیت و اصل نظام ما را هدف قرار داده باید هوشیارانه و آگاه‌تر به واکاوی مسائل مرتبط با این قضیه بپردازند.

وی با بیان اینکه دشمن در گذشته به بهانه تقلب در انتخابات، افزایش قیمت بنزین، گرانی و غیره به عنوان کلید رمز در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب و ایجاد تنش در کشور ما بوده است، عنوان کرد: نگاه به این موضوع از دیدگاه کارشناسان مقداری متفاوت بوده، افرادی به این بهانه که مرگ یک همشهری برایشان سخت است، با بستن مغازه‌ها و محل کسب و کار خود اعتراضشان را نشان دادند و با خانواده مرحوم امینی همدردی کردند که این قابل پذیرش و طبیعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان عنوان کرد: برخی هم از بیم از بین رفتن اموالشان در تعطیلی بازار مشارکت کردند که این دسته هم قابل قبول است اما در این میان عده‌ای قلیل به واسطه سمپاشی‌های رسانه‌ای دشمنان اعتراض را به میدان خشونت تبدیل کردند.

میمنت‌آبادی افزود: فکر می‌کنم حتی این دست افراد قلیل هم به دلیل عدم آگاهی و اطلاع درست در مسیر طراحی شده از سوی دشمنان قرار گرفتند به نظر بنده همانگونه که دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه اهداف شوم خود را پیاده می‌کند ما نیز باید از طریق رسانه به تبیین واقعیت‌ها در مورد اهداف شوم دشمن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه گفتمان نحوه اعتراض مسالمت‌آمیز و دور از خشونت باید از طریق رسانه‌ها در جامعه ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اعتراض به وضعیت و مشکلات حق طبیعی است، اما اعتراض و انتقاد کردن و تقاضا برای ارائه راهکار در زمینه رفع این مشکلات راهکار مناسب خود دارد که بهترین راهکار آن اعتراض از طریق مراجع قانونی است.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان ابراز کرد: در کشور ما که کشوری دموکراتیک است و حداقل سالی یک بار انتخاباتی در آن برگزار می‌شود و مجاری مختلفی برای رساندن صدای اعتراض وجود دارد، مردم باید پیام انتقادی و اعتراضی به حق خود را بیان و دنبال کنند.

میمنت‌آبادی یادآور شد: اگر قرار باشد عده‌ای از وضعیت سوءاستفاده کنند و فضای اعتراضی را به سمت اغتشاش سوق دهند و به جان و مال مردم آسیب وارد کنند مردم فهیم کردستان آن را نمی‌پذیرند.

وی افزود: به نظر بنده باید با خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم و صبر و بردباری بیشتر در برابر خواسته‌های جامعه و ترویج فرهنگ اعتراض درست از مجاری اصلی دشمنان را بار دیگر ناامید و ناکام سازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ادامه داد: باید در یک فضای شفاف و روشن واقعیت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد، مردم وقتی در یک فضای رسانه‌ای گل‌آلود و مکدر قرار می‌گیرند ممکن است نتوانند حق را از باطل و سره را از ناسره جدا کنند.

میمنت‌آبادی گفت: برای اینکه زمینه اغتشاش، آشوب و کج سلیقه‌گی در جامعه ایجاد نشود از فضاهای رسانه‌ای و تریبون‌هایی که در اختیار داریم روشنگری و شفاف‌سازی کنیم تا مردم بتوانند در یک بستر و لوای آرام و سرشار از امنیت زندگی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه افرادی هستند که در همین نظام و انقلاب به مکنت و شهرت رسیده و مورد وثوق و اعتماد مردم هستند، تصریح کرد: امروز افرادی به عنوان راهبران پشت جبهه در آن طرف مرزها و حتی در داخل کشور این چهره‌های مورد وثوق را مورد تحریک و یا تهدید قرار می‌دهند تا با توجه به جایگاه اجتماعی که دارند مردم را علیه نظام قرار دهند و دست به اغتشاش بزنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اعلام کرد: این عین ناجوانمردی است، فردی که به برکت این نظام به بالندگی و شهرت رسیده است امروز خط حرکت خود را از رهبران جبهه باطل در آن سوی مرزها می‌گیرند و قطعا اینها از مردم ما نیستند.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق مردم و ملت ایران فهیم هستند و متوجه این برخوردها هستند، گفت: سلبریتی‌ها و شخصیت‌های این چنین معمولا در میدان عمل و حضورهای میدانی فارغ و در صحنه غایب هستند و از دور مسائل را دنبال می‌کنند و فقط اقدام به تحریک می‌کنند.

وی عنوان کرد: ‌چون هنر در کشور ما جایگاه دارد و برخی شخصیت‌های ورزشی در بین مردم محبوبیت و اعتبار دارند، دشمنان برای دستیابی به اهداف خود در تحریک جامعه به اغتشاش دست روی چنین چهره‌هایی می‌گذارند و آنها را طعمه قرار داده تا مردم را در مسیری که آنها می‌خواهند قرار داده و هدایت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه چهره‌های سرشناس و سلبریتی که در مسیر اهداف دشمن قرار گرفتند و بازیچه آنها شدند قلیل و انگشت‌شمار  هستند، ابراز کرد: بیشتر هنرمندان و ورزشکاران نام‌آور و شاخص در کشور ما متعهد هستند و موضع خود را به درستی مشخص کرده‌اند.

میمنت‌آبادی بیان کرد: این معدود چهره‌ها که همه زندگی خود را قبل از این اتفاقات فروخته و در فلان کشور دنیا زندگی می‌کند و تنها دنبال مطامع خود هستند باید به مردم معرفی شوند و قطعا مردم نیز آنها را قبول ندارند.

وی اضافه کرد: مردم متوجه هستند و در دام این معدود چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری که دنبال دستیابی به مطامع خود هستند نمی‌افتند، اگر این افراد مرد حضور و مرد اعتراض هستند چرا زمانی که در کشور بودند دست به اعتراض نزدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان افزود: این افراد که به برکت سفره این مملکت به شهرت و بالندگی رسیده‌اند چرا در مسیر اوج گرفتن و استفاده از بیت‌المال اعتراضی نداشتند که امروز به دنبال بهره‌برداری‌های دیگری هستند.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: امروز فضای رسانه‌ای خیلی از مطالب را غیرواقعی جلوه می‌دهد برای مثال در شرایطی که سنندج در اوج آرامش بود رسانه‌های معاند فضایی متشنج و امنیتی را به مخاطب القاء می‌کردند.

وی اظهار کرد: امروز دشمن مرحومه امینی را بهانه‌ای برای دستیابی به اهداف شوم خود علیه نظام و ملت ایران قرار داده است امروز جامعه ما بیش از هر زمانی نیاز به روشنگری و بصیرت‌افزایی دارد باید اهداف شوم دشمنان برای جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/2330/71/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول