اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلفات توفان مرگبار در فلوریدا به ۲۳ نفر رسید

تلفات توفان «ایان» در ایالت فلوریدا که یکی از مرگبارترین توفان‌های تاریخ آمریکا توصیف شده به ۲۳ نفر رسید.

تلفات توفان مرگبار در فلوریدا به ۲۳ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلفات ناشی از توفان «ایان» در ایالت فلوریدای آمریکا به ۲۱ نفر رسیده و احتمال می‌رود این رقم در ساعات آینده افزایش پیدا کند.

پایگاه اسکای‌نیوز گزارش داده خسارت‌های ناشی از این توفان در ایالت فلوریدا ممکن است به چند میلیارد دلار برسد. این توفان از روز چهارشنبه به عنوان توفان درجه ۴ وارد ایالت فلوریدا شد. 

رسانه‌های آمریکا از جمله آسوشیتدپرس بامداد شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که این توفان ساعت ۱۴ به وقت محلی وارد ایالت کارولینای جنوبی شده است. «هنری مک‌مستر»، فرماندار کارولینای جنوبی اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفت، توفان «ایان» که سیل و خرابی‌های فراوانی در ایالت فلوریدا به همراه داشته است، «می‌تواند مرگبارترین» توفان تاریخ این ایالت باشد.

بایدن گفت: «این احتمالاً مرگبارترین توفان در تاریخ فلوریدا است. تعداد [کشته شده‌ها] هنوز نامشخص است اما گزارش‌های اولیه حاکی از این است که شمار قابل توجهی جان باخته‌اند».

اثرات توفان به اندازه‌ای بوده که «هالی اسمیث» شهردار شهر «سنیبل» در جنوب غرب ایالت فلوریدا گفته که این شهر بعد از اثرات فاجعه‌بار «ایان» با آنچه سابقاً بوده یکسان نخواهد بود.

اسمیث گفته که روز جمعه به مدت ۴ ساعت در این جزیره بوده و میزان تخریب توفان را مشاهده کرده است. وی گفت: «تا زمانی که کسی در میدان حضور نداشته باشد نمی‌تواند شدت چیزی که ما تجربه کردیم را درک کند. با شهری متفاوت مواجه هستیم.»

وی گفته وی فرآیند بازسازی شهر مدت زیادی به طول خواهد انجامید. او گفت که سنیبل بعد از توفان قابل سکونت نیست و تدابیری برای خارج کردن ساکنان از این شهر جزیره‌ای در حال اجرا است.

 این توفان پیش از ورود به فلوریدا نیز در کوبا موجب خسارات گسترده و قطعی برق شد که به گفته رسانه‌های محلی دستکم سه کشته نیز بر جای گذاشت.

تصاویر منتشر شده از توفان ایان در فلوریدا، قایق‌هایی را نشان می‌دهد که از طریق امواج سهمگین دریا بر روی خودروها و مناطق شهری پرتاب شده‌اند، سقف و دیوارهای بسیاری از ساختمان‌ها کنده شده و خودروهای واژگون شده خیابان‌ها را پر کرده‌اند.

پایان پیام/ ت 5

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول