اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تذکر امام جمعه کرج نسبت به ارتقاء امنیت فرهنگی

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امنیت کشور و مرزهای ایران را مدیون و مرهون نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی هستیم، گفت: بعد دیگر امنیت در حوزه فرهنگی است که امروز بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

تذکر امام جمعه کرج نسبت به ارتقاء امنیت فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تاکید بر اهمیت دوست‌یابی، گفت: دوست خوب انسان را در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار می‌دهد و دوست بد انسان را به سمت بدبختی گرایش می‌دهد.

وی با اشاره به احادیث و تاکید بر پیامی مبنی بر اینکه «هرچه را برای خود می‌پسندی برای دوست خود نیز بپسند»، افزود: اگر مسیر دوستی شما از این راه فاصله گرفته است بدانید که مسیر اشتباهی است، دوستی نباید در گیر حسادت و مسائل مشابه آن بشود.

وی در ادامه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ هفته گذشته، اضافه کرد: مسؤولان استان با وفاق و همدلی اقدام می‌کنند تا امنیت استان حفظ شود، در این میان مردم نشان دادند همچنان پایبند آرمان‌های انقلاب هستند و از آن دست نخواهند کشید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری به شهادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند و ۱۵ سال از زندگی خود را در زندان بودند، بیش از نیمی از عمر خود را در حصر بودند، ائمه اطهار ما همواره مظلوم بودند، ایشان غریب‌ترین امام بودند.

وی افزود: حقانیت امام حسن عسگری (ع) دچار تردید بود چرا که شرایط به نوعی بود نمی‌توانستند در میان مردم باشند و اغلب عمر خود را در زندان بودند فلذا مردم در حقانیت ایشان دچار شک شده بودند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانستند که ایشان برای برقراری عدل آمده است، اظهار کرد: هرگاه خداوند بر مردم خشم کند ما را از مجاورت با آن امام دور می‌کند، علت غیب ائمه اطهار در طول سال‌های زندگی پر برکتشان همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در ادامه با تاکید بر اهمیت شناختن امامان (ع) و شرکت در کلاس‌های مربوطه، اضافه کرد: مصلح باید سالم باشد، نسبت به مسؤولیت اجتماعی متعهد باشد، این فرد باید منتظر باشد و زندگی خود را بر مبنای الگوی رفتاری امام زمان خود پیش ببرد.

حسینی همدانی با اشاره به ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) و لزوم شناخت آن، بیان کرد: باید به سمت انجام کار تشکیلاتی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری به ویژگی‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بخش عمده امنیت جامعه توسط نیروی انتظامی تأمین می‌شود، این امنیت برای همه است نه گروه و‌ جناح خاص، طوری نیست که امنیت تهران اولویت بیشتر نسبت به دیگر شهرها باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امنیت یک قطب ندارد، یادآور شد: امنیت فرهنگی نسبت دیگر مواضع حائز اهمیت بیشتری است، باید در این حوزه با قدرت ورود کرده و اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نباید به هیچ‌وجه خدشه دار شود، اضافه کرد: اگر با کمبود قانون در این حوزه مجلس باید پای کار بیاید و سریع‌تر اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: باید به تبیین شرایط و‌حوادث آن روزها بپردازیم، همچنین هر دستگاهی باید روایت گری درست از عملکرد خود داشته باشند.

حسینی همدانی با اشاره به حضور پر صلابت رییس جمهور در سازمان ملل، اضافه کرد: مستکبرین حاضر در این نشست سعی کردند جنایتی که علیه حاج قاسم سلیمانی بود را به دست فراموشی بسپارند، اما رییس جمهور با موقعیت شناسی و اقدام مناسب خود در این نشست یادآور کرد باید نام شهید حاج قاسم سلیمانی ماندگار شود، دنیا باید بداند هنوز انتقام سخت از جانیان این امر گرفته نشده است و به زودی شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول