اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اسلام به زودی به روزگار نکبت‌بار دشمنان پایان می‌دهد/ لزوم برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه افرادی قرآن را آتش زدند، این‌ها قرآن را آتش نزدند بلکه خود را آتش زدند، گفت: حدود ۱۴٠٠ سال از نزول قرآن می‌گذرد و به مرور زمان، روشنی قرآن بیشتر آشکار می‌شود، دشمنان از اسلام می‌ترسند؛ اسلام آن‌چنان پیش می‌رود که به زودی به روزگار نکبت‌بار دشمنان پایان می‌دهد.

اسلام به زودی به روزگار نکبت‌بار دشمنان پایان می‌دهد/ لزوم برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، ضمن عرض تسلیت شهادت امام یازدهم(ع) و حضرت سکینه(س)، اظهار کرد: طبق آیات قرآن لباس، زینت انسان و وجه تمایز آن با حیوان و در واقع زیبایی انسان به پوشش او است.

وی با بیان اینکه خداوند «لباس تقوا» را در این میان برتر می‌داند، گفت: البته این عبارت به معنای غیر ضروری بودن پوشش ظاهری نیست بلکه خداوند مصداق تقوا در خصوص پوشش را حیا و عفت انسان عنوان کرده است وبنابراین حیا و لباس دنیایی هر دو لازم هستند.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص وقف که بهترین باقیات صالحات است، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند که انسان می‌میرد و سه چیز از او باقی می‌ماند، آثار علمی، صدقه جاریه و اولاد صالح است.

دشمنی‌ها از ترس گسترش اسلام ادامه دارد

میردامادی درباره اغتشاشات و فتنه اخیر خاطرنشان کرد: شنیدیم که افرادی قرآن را آتش زدند، این‌ها قرآن را آتش نزدند بلکه خود را آتش زدند، مثل این است که فردی پزشکی را آتش بزند، در اصل این پزشک به خود آن فرد کمک می‌کند و فرد با آتش زدن پزشک، خود را آتش زده است.

وی با بیان اینکه قرآن، رحمت و کتاب زندگی است، ابراز کرد: خداوند یک کتاب راهنما برای انسان‌ها فرستاده‌ و قرآن کتاب تشریع است و انسان و قرآن باید در کنار یکدیگر باشند و در غیر این صورت مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص عظمت قرآن تأکید کرد: حدود ۱۴٠٠ سال از نزول قرآن می‌گذرد و به مرور زمان، روشنی قرآن بیشتر آشکار می‌شود، دشمنان از اسلام می‌ترسند؛ اسلام آن‌چنان پیش می‌رود که به زودی به روزگار نکبت‌بار دشمنان پایان می‌دهد.

لزوم برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

میردامادی با بیان اینکه قرآن، کتاب عقل و فلسفه است، گفت: قرآن کتابی است که هیچ خلافی در آن نیست بلکه در آن شفا و رحمت است، دشمنان بخواهند یا نخواهند، آینده از آن اسلام و برافراشته‌شدن پرچم قرآن است.

وی ضمن تشکر از نیروهای مسلح و ضابطان نظم و امنیت مطرح کرد: از نیروهای قهرمان انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج قدردانی می‌کنیم زیرا در برابر استکبار جهانی ایستاده‌‌اند، ممکن است عده‌ای حرف‌هایی داشته‌باشند اما بنابر گفته رئیس جمهور در سخنرانی خود باید کرسی‌هایی را در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز فرهنگی تشکیل دهیم تا مردم مشکل خود را مطرح کنند، این نه تنها به حکومت آسیب نمی‌زند بلکه به نفع حکومت است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اعلام کرد: ترویج کرسی آزاداندیشی باعث می‌شود تا هم مردم تخلیه شوند و هم حکومت اشکالات خود را بشناسد، بنابراین باید در جاهایی مانند دانشگاه‌ها و مساجد کرسی‌های آزاداندیشی تشکیل شود و افرادی که در این نشست‌ها شرکت می‌کنند تشویق و از آن‌ها تقدیر شود.

میردامادی با اشاره به ناامیدی دشمن از جنگ نظامی عنوان کرد: دشمنان علیه ملت ایران، ۸ سال جنگیدند ولی حاصلی جز ذلت و بی‌آبرویی برای آن‌ها نداشت، اکنون که جنگ نظامی برای آن‌ها جواب نداد و فهمیدند که از این راه نمی‌توانند ملت را به زانو در بیاورند به جنگ نرم روی آورند.

وی با بیان اینکه دشمنان در جهت حمله به اعتقادات و ایمان مردم در حال تلاش هستند، بیان کرد: تحریم‌های اقتصادی یکی از کوچک‌ترین اقسام جنگ نرم و فعالیت‌های ضد اسلام آنها است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول