اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح حرم امام رضا(ع)

پرچم سبز رضوی امروز همزمان با سوم ربیع الاول بر فراز گنبد و بارگاه امام رضا(ع) به اهتزاز در آمد.

تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح حرم امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد توکلی معاون اماکن متبرکه حرم رضوی گفت: پس از ۶۳ روز عزاداری محرم و صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) امروز در طلوع  سومین روز ماه  ربیع الاول پرچم سبز مزین به آیه شریفه نصرمن الله و فتح قریب بر فراز گنبد و بارگاه رضوی به اهتزاز در آمد و جایگزین پرچم سیاه عزاداری شد.

وی افزود: به همین مناسبت پوش ضریح حرم رضوی هم تعویض شد و نقاره‌های رضوی که میراثی از قرن‌های گذشته است و نشان از عظمت و شکوه این بارگاه مقدس دارد؛ هم نواخته و گلهای فوق ضریح تعویض شد.

معاون اماکن متبرکه حرم رضوی گفت: این مراسم با حضور خادمان رضوی به ویژه خدام سادات  و با اجرای برنامه‌های مداحی و مدیحه سرایی برگزارشد.

خاطر نشان می شود: هر سال ۲ بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که این پرچم به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر، به نشانه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول