اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی متناسب با جمعیت نیست

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: فضای نمازخانه مدارس استان به نسبت جمعیت دانش‌آموزان مناسب نیست و باید در احداث مدارس این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی متناسب با جمعیت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام حسین کمیلی روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات عمده مدارس، ظرفیت کم و فضای نمازخانه آنها بوده که مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برخی مدارس استان ۴۰۰ نفر ظرفیت دارند در حالی که فضای نمازخانه برای حضور ۵۰ نفر تعبیه شده و به یکی از معضلات مهم در مدارس تبدیل شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اداره کل نوسازی مدارس خواست هنگام اجرای پروژه‌ها به نسبت ظرفیت مدرسه نمازخانه نیز پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به لزوم حضور مدیران مدارس در نماز جماعت مدرسه ادامه داد: در دوره قبل برخی مدیران مدارس نسبت به حضور و اقامه نماز در مدرسه بی‌تفاوت بودند همچنین برخی مدیران از زمان معارفه تا تودیع نمازخانه اداره را ندیدند.

حجت‌الاسلام کمیلی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون در خیلی از دستگاه‌های اجرایی شاهد پیشرفت خوبی هستیم و ۲۷ دستگاه استان امتیاز کامل را کسب کرده‌اند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۰ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که برخی دستگاه‌ها امتیاز لازم را کسب کرده و در تعدادی از دستگاه‌ها آنچه می‌خواهیم اتفاق نیفتاده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به استثنای سه مجموعه، وضع نمازخانه‌های ادارات خوب است ولی ترویج فرهنگ نماز به کار بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب اداره کل آموزش و پرورش استان اجرای زنگ نماز در مدارس همزمان با پخش اذان بوده که انتظار داریم امسال نیز مورد توجه واقع شود.

حجت‌الاسلام کمیلی گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورزی نماز در ‌مدرسه، اجرای طرح پیوند نماز در خانه، مدرسه، مسجد، برگزاری نشست‌های رفع شبهه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، شیوه‌های جذب و دعوت به نماز از جمله برنامه‌های امسال است.

وی افزود: همچنین در سطح دانشگاه‌ها برگزاری شیوه‌های تبلیغ نماز، شیوه‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر اظهار داشت: تاکنون ۱۹ اثر به این جشنواره رسیده است که در مقایسه با تهران با ۶۲ اثر، در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی از برگزاری اجلاسیه استانی نماز در سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد برگزاری این اجلاسیه در آذر ماه و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ارائه شده است.

کمیلی اضافه کرد: حضور استاندار خراسان جنوبی در مساجد و بررسی مشکلات مساجد و محلات اقدامی کم‌نظیر است که امیدواریم حضور در مدارس و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه نیز در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در سال تحصیلی جاری اقامه نماز جماعت در هزار و ۷۰۰ مدرسه را خواهیم داشت.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: از این تعداد، اقامه نماز توسط هزار و ۲۰۰ نفر همکار فرهنگی و ۵۰۰ نفر از روحانیون انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: رفت و آمد روحانیون مدارس نیازمند افزایش اعتبار است و درخواست داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همکاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نمازخانه و فضای کم آن نسبت به جمعیت مدارس گفت: اداره کل نوسازی مدارس در این زمینه باید همکاری و مساعدت بیشتری به‌ویژه در مدارس جدید داشته باشد.

 انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول