اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۲۴ مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۲۴ مدرسه قرآنی جدید در این استان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس اجرا می‌شود.

۲۴ مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره کل افزود: با توجه به وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت، در تربیت حافظان قرآن و با توجه به ظرفیت قانونی و رسمی که در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، مدارس اختصاصی حفظ قرآن کریم با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها، راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از تشکیل و راه‌اندازی این مدارس را تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مدارس قرآنی زمینه‌ساز رشد دینی، اعتقادی و علوم قرآنی در دانش‌آموزان شده و شناخت و رشد عقلی آنان را نسبت به توطئه‌های دشمن و فرقه‌های ضاله افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز جماعت مدارس در گسترش معنویت جامعه ادامه داد: فلسفه اصلی نماز یاد خداست که این فریضه واجب الهی در نظر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و یک فرد متدین نیز با این دیدگاه به نماز می‌نگرد.

وی با بیان اینکه همه ما در ترویج فرهنگ و اقامه نماز مسئول هستیم اظهار داشت: در سراسر یک منطقه بانگ اذان، زنگ نماز است و مدیران مدارس ملزم هستند تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس را تعطیل کرده و ضمن حضور خود و همه کادر اداری و آموزشی در نماز، دانش‌آموزان را نیز به حضور در نماز جماعت دعوت کنند.

موسوی‌نژاد گفت: در این میان حضور ائمه جمعه و جماعات روحانی در مدارس به ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان کمک بسزایی می‌کند و باعث استحکام سه رکن خانه، مسجد و مدرسه می‌شود.

وی اضافه کرد: نماز با معرفت و حضور قلب، کامل‌ترین شکل عشق‌ورزی بین مخلوق با خالق و عاشق با معشوق است و سرچشمه همه کمالات و فضایل انسانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول