اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۲۰ طرح گردشگری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بمناسبت هفته گردشگری تعداد ۲۰ طرح گردشگری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در گلستان اجرا می‌شود.

۲۰ طرح گردشگری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، محمد جواد ساوری عصر امروز در افتتاح پروژه های گردشگری شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجم مهرماه لغایت ۱۲ مهرماه هفته گردشگری بوده و به همین مناسبت روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس ۲۰ طرح گردشگری در گلستان با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلی و ابلاغی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دوره جدید مدیریت پروژه های مهم استان در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اولویت بندی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: گنبدکاووس به عنوان شهرستان تاریخی، فرهنگی و تمدن، پروژه های مرمت برج اجری قابوس و احیای دیوار تاریخی جرجان و خلیج گرگان،: جزیره اشوراده و بافت تاریخی گرگان در استان از جمله پروژه های مهم و اولویت دار استان بوده که در دستور کار است.

وی ادامه داد: در کنار این پروژه ها، توسعه زیرساخت هامتناسب با گردشگری و بومگردی نیز در حال انجام خواهد بود.

ساوری گفت: با توجه به اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها مستقر بوده، بسط و توسعه گردشگری قطعا از روستاها آغاز می شود و در این راستا بومگردی مورد توجه خواهد بود.

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری با نگاه توریسم درمانی و گردشگری سلامت در گنبدکاووس به بهره برداری رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت : پانزدهمین شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری با نگاه توریسم درمانی و گردشگری سلامت به نام سامان طبیعت بسکی توسط خانواده مرحوم دکتر بسکی به بهره برداری رسید.

مریم اق آتابای اظهار کرد: این شرکت در دو شعبه گرگان و گنبدکاووس با هدف درمان گردشگران خارجی به فعالیت پراخته و بیشترین هدف و نگاه ان ارتباط با کشورهای همسایه مانند قزاقستان، ترکمنستان، عشق اباد، عراق و غیره بوده تا بتواند با ایجاد تسهیل در ارائه خدمات درمانی فعالیت های چشمگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت خدماتی یک بیمارستان خصوصی و یک دفتر پزشکی در قزاقستان دایر کرده و درآذربایجان، عشق اباد و عراق نیز دفاتری دایر می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان بسکی تنها بیمارستان توریسم درمانی و گردشگری سلامت در شرق گلستان بوده این شرکت خدمات مسافرتی گردشگری می تواند ظرفیت خوبی در توسعه گردشگری به ویزه توریسم درمانی داشته باشد.

وی ادامه داد: این شرکت با اشتغالزایی چهار نفر و اعتبار ۴۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

اق اتابای گفت: مجموعه تفریحی سرگرمی گردشگری پایدار نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵ نفر در روستای قره محمد تپه افتتاح شد. با توجه اینکه این روستا ظرفیت و پنانسیل خوبی در حوزه گردشگری و سوارکاری دارد می تواند مانند روستای عطا اباد اق قلا به عنوان یک برند در حوزه گردشگری ورزشی و سوارکاری مطرح شود.

وی بیان کرد: قرار است پارک سلامت بسکی در راستای حفظ محیط زیست در ادامه فعالیت های این خانواده حافظ محیط زیست در دهه فجر در شهرستان گنبدکاووس به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول