اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بیش از 5 هزار مهاجر افغان طی هفته گذشته از ایران به کشورشان بازگشته‌اند

منابع محلی در ولایت نیمروز اعلام کردند در یک هفته گذشته پنج هزار و ۳۶۳ تن از مهاجران افغان از ایران وارد کشورشان شده‌اند.

بیش از 5 هزار مهاجر افغان طی هفته گذشته از ایران به کشورشان بازگشته‌اند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع محلی در ولایت نیمروز اعلام کردند که در طی یک هفته گذشته، بیش از پنج هزار مهاجر افغان از ایران به کشورشان بازگردانده شدند.

این منابع در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفتند که در یک هفته گذشته پنج هزار و ۳۶۳ تن از مهاجران افغان از ایران وارد کشور شده‌اند.

گفته می‌شود از این میان چهار هزار و ۹۴۸ تن از از جمله خانواده‌ها و افراد مجرد از مرز پل ابریشم و ۴۱۵ تن دیگر از مرز اسلام‌قلعه وارد افغانستان شده‌اند.

این در حالی است که هفته گذشته مقامات طالبان اعلام کردند که طی هفته جاری 2 هزار و 300 مهاجر افغانستانی از ایران به کشورشان بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجران طالبان اعلام کرد که این افراد از مرز اسلام قلعه و نیمروز وارد افغانستان شده و برخی از این افراد برای کمک به سازمان ملل معرفی شدند.

ایران بارها اعلام کرده است که در راستای قانونمندسازی حضور مهاجران در این کشور اقداماتی از جمله صدور ویزا برای مهاجران در نظر گرفته است. 

سفارت ایران در کابل نیز به‌تازگی اعلام کرد که صدور روادید گردشگری این کشور به آژانس‌های جهانگردی افغانستان واگذار شده است. 

به دنبال تحولات سیاسی در افغانستان و به رغم تاکید طالبان مبنی بر اعطای عفو عمومی، برخی از شهروندان افغانستانی به کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان مهاجرت کردند.

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول